دیدبان

دولت در مدیریت بازار کالاهای اساسی موفق نبود

دولت در مدیریت بازار کالاهای اساسی موفق نبود

دیدبان؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی صبح امروز در کلاس درس اخلاق مدیران استان مرکزی در بیت نماینده ولی فقیه در استان مرکزی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در مصرف منابع اظهار داشت: مسئولان باید توجه داشته باشند که از زندگی اشرافی بپرهیزند چراکه در شرایط کنونی و محدودیت منابعی که داریم مصرف‌گرایی و ریخت و پاش‌ها می‌تواند کشور را برای طولانی‌مدت با مشکلات متعددی رو به رو کند.

وی افزود: از این رو صرفه‌جویی و مصرف بهینه باید سرلوحه کار همه مسئولان باشد و برای آن برنامه‌ریزی کنند تا بتوان درراستای آبادانی کشور حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: این که روزانه بیش از 100 میلیون لیتر بنزین و گازوئیل به مصرف می‌رسد جای نگرانی بوده و هدر دادن منابع ملی به شمار می‌رود و یا استفاده بیش از 500 میلیون متر مکعب گاز خانگی در روز که بیانگر استفاده بیش از حد از منابع خدادادی بوده و باید به منظور جلوگیری از هدررفت این منابع با ارزش فرهنگ درست مصرف کردن، صرفه‌جویی و مصرف بهینه را ترویج داد تا الگوی رفتاری جامعه شود.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: با وجود این که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده قرار بر این بوده که بیش از 35 درصد از درآمدهای کشور در صندوق توسعه ملی ذخیره شود و از آن در مواقع اضطرار و در صورت ضرورت در بخش تولید و اشتغال هزینه شود، اما متاسفانه این رقم به 20 درصد کاهش یافته و از طرفی برای هزینه کردن در بخش خدمات هم از منابع این صندوق برداشت می‌شود.

وی ادامه داد: رشد اقتصادی کشور علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که شده در طول این 40 سال نتوانسته از مرز چهار درصد عبور کند درحالی که با صرفه‌جویی و مدیریت مصرف می‌توان این رشد را به 8 درصد رساند.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی عنوان کرد: دولت نتوانسته در مدیریت بازار کالا به‌ویژه کالاهای اساسی موفق عمل کند و مسئولان باید با پیش‌بینی این شرایط از افزایش روزانه قیمت‌های جلوگیری و برای آن برنامه‌ریزی می‌کردند.

دری نجف‌آبادی اضافه کرد: مبنای شکل‌گیری انقلاب اسلامی عدالت، احیای فرهنگ علوی و فاطمی و بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن کریم بوده به طوری که امروز شاهد صدور آرمان‌ها و اندیشه‌های این انقلاب شکوهمند به تمام دنیا هستیم.

وی افزود: آرامش و امنیت امروز جامعه را وام‌دار رشادت‌ها و و مجاهدت‌های امام(ره)، شهدا و رهنمودهای حکیمانه مقام معظم رهبری هستیم، از این رو باید قدر این انقلاب را بدانیم و درراستای پیشبرد اهداف و آرمان‌های آن تلاش کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در استان مرکزی تصریح کرد: ایران اسلامی همواره در سال‌های پس از انقلاب در معرض توطئه‌ها و تهدیدهای آمریکا، صهیونیست، آل سعود و دیگر اعمال آنها بوده که خوشبختانه هیچ یک از آنها اثر نکرده و همواره با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری و وحدت و انسجام نقشه‌های شوم آنها نقش بر آب شده است.

دری نجف‌آبادی بیان کرد: حفظ وحدت و پشتیبانی از مقام معظم رهبری مهم‌ترین عوامل حفظ نظام اسلامی است که باید نسبت به این مهم هم مردم و هم مسئولان حساسیت ویژه داشته باشند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان