دیدبان

همکاری ایران و سوریه مانع از نفوذ کشورهای خارجی در منطقه می‌شود

همکاری ایران و سوریه مانع از نفوذ کشورهای خارجی در منطقه می‌شود

دیدبان؛ حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل منطقه‌ای درباره سفر «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه به ایران و دیدار با رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: این سفر در شرایطی صورت گرفت که کشور سوریه در حال خروج از بحران نفس‌گیر هشت‌ساله، است.

وی افزود: آقای بشار اسد برای تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به مقام معظم رهبری و رئیس جمهور کشورمان و همچنین برای تشکر و قدردانی از تلاش‌های صادقانه و همکاری جدی ایران با سوریه جهت مبارزه با تروریسم و داعش به ایران سفر کرده بود. این سفر با توجه به شرایط منطقه و سوریه، راهبردی و مهم ارزیابی می‌شود. در آینده شاهد شکل‌گیری همکاری‌های جدید استراتژیکی بین ایران، سوریه، محور مقاومت و همچنین شاهد تحولات جدیدی در منطقه خواهیم بود. 

هانی‌زاده با بیان اینکه آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای تغییر شطرنج سیاسی و نظامی سوریه، تمام تلاش خود را به‌کار گرفتند اما با شکست مواجه شدند، عنوان کرد: اکنون فصل بهره‌برداری از تلاش‌های هشت‌ساله محور مقاومت، ایران و سوریه فرارسیده است. به‌نظر می‌رسد پس از این سفر همکاری‌های تهران و دمشق در تمامی حوزه‌های امنیتی، سیاسی و نظامی افزایش خواهد یافت، ضمن اینکه بشار اسد نیازمند تجارب ایران برای بازسازی شهرهای سوریه است.

وی همچنین درباره دیدار بشار اسد با رهبر معظم انقلاب گفت: مقام معظم رهبری با بهره‌گیری از کلمات بسیار ظریف و دقیق، از نقش تأثیرگذار بشار اسد در مقابله با گروهک‌های تروریستی و شکست‌ تلاش‌های کشورهایی مانند آمریکا، عربستان و رژیم صهیونیستی برای تغییر ساختار سوریه قدردانی کردند. دیدار بشار اسد با رهبر انقلاب بسیار صمیمانه و خارج از عرف دیپلماتیک بود و این نشان می‌دهد که سوریه و ایران عمق استراتژیک همدیگر هستند و با همکاری مشترک می‌توانند مانع نفوذ کشورهای خارجی در منطقه و محور مقاومت شوند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان