دیدبان
طبق سنت ۳۰ سال گذشته؛

صد‌ها تن از مداحان امروز به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

 صد‌ها تن از مداحان امروز به دیدار رهبر انقلاب می‌روند

دیدبان؛ امروزهفتم اسفندماه، مصادف با بیستم جمادی‌الثانی و ولادت حضرت صدیقه طاهره (س)، صد‌ها تن از مداحان، ذاکران، شاعران آیینی و فعالان هیأت‌های مذهبی به سنت سه دهه گذشته به دیدار رهبر معظم انقلاب می‌روند.

در این دیدار که با همخوانی سرود، مداحی، شعرخوانی و مولودی‌خوانی همراه است، جمعی از مداحان و مدیحه‌سرایان اهل‌بیت (ع) به اجرای برنامه خواهند پرداخت.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، در زمان ریاست جمهوری خود و سپس در زمان رهبری جمهوری اسلامی ایران، همه ساله در این مناسبت، پذیرای مداحان و ذاکران بوده‌اند که سال به سال این مراسم، گسترده‌تر شده و بر تعداد مهمانان آن اضافه شده است.

این دیدار‌ها بسیار محدود و خصوصی انجام می‌شد، اما برای اولین بار در تابستان سال ۱۳۶۸ پس از رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی و آغاز زعامت آیت‌الله خامنه‌ای، این دیدار در سطح وسیعی در حسینیه امام خمینی (ره) برگزار شد که یکی از مداحان جوان آن سال‌ها، علی انسانی، پیشکسوت امروز بود.

طبق خبر‌های غیررسمی در فضای مجازی، فردا قرار است چند مداح از شهر‌های مختلف به مداحی بپردازند. احمد واعظی، مجری مراسم و مداح اصلی برنامه، حسن خلج خواهد بود. در حالی که سرودخوانی در حضور رهبر انقلاب در سال‌های گذشته به ابتکار مجمع‌الذاکرین تهران و از سروده‌های غلامرضا سازگار و با صدای خود او به اجرای عمومی در می‌آمد، امسال زهیر سازگار، فرزند او این سرود را خواهد خواند.

گفته می‌شود که مداحان عضو کانون مداحان و خانه مداحان، امسال سهمیه محدودتری دارند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان