دیدبان

استعفای ظریف سرخط اخبار رسانه های منطقه و جهان

استعفای ظریف سرخط اخبار رسانه های منطقه و جهان

دیدبان؛ دولت آمریکا بامداد سه‌شنبه (به وقت تهران) به گزارش‌های منتشر شده در مورد استعفای «محمدجواد ظریف» از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران واکنش نشان داد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این مورد گفت: «داریم به دقت گزارش‌ها در مورد استعفای وزیر خارجه ایران را دنبال می‌کنیم. در حال حاضر حرف بیشتری برای گفتن در این مورد نداریم.»

همزمان «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز با انتشار یک توییت در مورد استعفای ظریف نوشته است که حتی در صورت پذیرفته شدن این استعفا، سیاست ایالات متحده در قبال ایران «بدون تغییر» خواهد ماند.

همپنین رسانه های عرب زبان و بین المللی دقایقی پس از انتشار خبر استعفای محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران به پوشش گسترده این خبر پرداختند.

شبکه خبری المیادین، شبکه خبری المنار، پایگاه النشره، شبکه سومریه و الفرات نیوز عراق، روسیا الیوم روسیه، الجزیره قطر و اسکای نیوز عربی از جمله رسانه های عربی بودند که به انتشار این خبر مبادرت نمودند.

جروزالم پست، راشاتودی، العربیه انگلیسی، اسپوتنیک و شماری از رسانه های آمریکا از قبیل آسوشیتدپرس نیز از دیگر منابع خبری بودند که خبر استعفای ظریف را پوشش دادند.

گفتنی است اواخر وقت دوشنبه ظریف با انتشار متنی در اینستاگرام، از سمت خود اعلام استعفا کرد. منابع آگاه نیز استعفای ظریف از وزارت خارجه را تایید کرده‌اند، با این حال هنوز خبری در مورد پذیرش استعفای وی توسط «حسن روحانی» رئیس‌جمهور منتشر نشده است.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان