دیدبان

بحرین از تصمیم انگلیس علیه حزب الله استقبال کرد

بحرین از تصمیم انگلیس علیه حزب الله استقبال کرد

دیدبان؛ وزارت خارجه بحرین با صدور بیانیه‌ای از تصمیم دولت انگلیس مبنی بر «تروریستی» خواندن حزب‌اللّه لبنان استقبال کرد.
 
وزارت خارجه بحرین در این بیانیه از تصمیم دولت انگلیس برای «تروریستی» خواندن حزب‌الله لبنان استقبال کرده و مدعی شد که حزب‌الله «تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌الملل» است.

در بخشی از بیانیه وزارت امور خارجه بحرین که در پایگاه اطلاع‌رسانی این وزارتخانه منتشر گردیده، آمده است که وزارت خارجه بحرین بر ضرورت اینکه جامعه بین‌الملل گام‌های مشابهی بردارد، تأکید می‌کند.

گفتنی است که همزمان با ادامه تلاش‌ های آمریکا به منظور تشدید فشار بر حزب‌الله لبنان، «ساجد جاوید» وزیر کشور انگلیس ساعاتی پیش اعلام کرد که لندن کلیت حزب‌الله لبنان را در فهرست گروه‌ های تروریستی قرار داده است.

وزیر کشور انگلیس در پیروی محض از اوامر واشنگتن و صهیونیست ها بدون اشاره به مبارزه بی امان حزب الله لبنان با تروریست های تکفیری ساخته غرب در این خصوص در ادعائی مضحک مدعی شد: حزب الله به تلاش های خود در راستای بی ثباتی در اوضاع شکننده در خاورمیانه ادامه می دهد! بر این اساس، دیگر نمی توانیم میان شاخه نظامی که پیشتر آن را ممنوعه خوانده بودیم با شاخه سیاسی آن تمایزی قائل شویم؛ لذا تصمیم گرفتیم کلیت این گروه را ممنوعه اعلام کنیم.

تصمیم پوشالی وزیر کشور انگلیس باید به تصویب پارلمان این کشور برسد.

لازم به ذکر است، انگلیس و دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا تاکنون صرفا شاخه نظامی حزب‌الله لبنان را تروریستی اعلام کرده بودند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان