دیدبان

واکنش قاهره به سخنان اردوغان علیه مصر

واکنش قاهره به سخنان اردوغان علیه مصر

دیدبان؛ «سامح شکری» وزیر خارجه مصر گفت که هجمه «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه علیه همتای مصری او عبدالفتاح السیسی هم‌زمان با برگزاری اجلاس عربی-اروپایی در شرم‌الشیخ، هدفمند است.

شکری در گفت‌وگوی تلفنی با شبکه ماهواره‌ای «ام بی سی» با اشاره به اینکه اظهارات اردوغان در زمان فعلی هدفمند بوده است، گفت: «از چنین شیوه‌هایی دوری کرده و در آن ورود نمی‌کنیم».

وی تصریح کرد: «اینها تلاشی برای منحرف کردن افکار عمومی از توجه به برگزاری اجلاس عربی-اروپایی در مصر است که نقش محوری مصر را نشان می‌دهد و ما به این سخنان پاسخ نمی‌دهیم زیرا سرگرم اموری هستیم که از هر امر دیگر و هر کینه‌ای مهم‌تر است».

اردوغان روز یکشنبه (دیروز) در حمله بی‌سابقه به السیسی گفته بود: «غرب به جای مخالفت با کودتا در مصر، برای رئیس‌جمهور این کشور فرش قرمز پهن می‌کند».

«محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به اخوان‌المسلمین در سال ۲۰۱۳ توسط «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع وقت مصر عزل شد و پس از آن السیسی در سال ۲۰۱۴ به عنوان رئیس‌جمهور مصر انتخاب شد و در همین سال قانون اساسی این کشور نیز تدوین شد و به دنبال آن السیسی سال گذشته برای دومین بار رئیس‌جمهور مصر شد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان