دیدبان

انگلیس به دنبال تحریم حزب الله

انگلیس به دنبال تحریم حزب الله

دیدبان؛ روزنامه «سان‌دی تلگراف» روز یکشنبه گزارش داد «ساجد جاوید» وزیر کشور بریتانیا در حال آماده‌سازی طرح تحریم «حزب‌الله» است.

این گزارش افزود، جاوید به‌دنبال ممنوع اعلام کردن فعالیت کل حزب‌الله به‌عنوان نهادی تروریستی و بازداشتن حامیان آن از برافراشتن پرچم آن در خیابان‌های انگلیس است.

این اقدام پس از هشدار شماری از نمایندگان پارلمان انگلیس اتفاق می‌افتد که تفکیک شاخه نظامی و سیاسی حزب‌الله را اشتباه دانستند. زیرا به هواداران حزب‌الله این اجازه را می‌دهد که در راهپیمایی «روز قدس» در انگلیس، پرچم‌های این جنبش را به اهتزاز درآورند. طرح ساجد جاوید باید توسط پارلمان به تصویب برسد. اما ممکن است «جرمی کوربین» رهبر حزب کارگر انگلیس با آن مخالفت کند. جنبش حزب‌الله همواره از کوربین به‌عنوان دوست یاد می‌کند. 

کوربین بارها در محافل عمومی از مردم فلسطین اعلام حمایت کرده است. وی در نشست سالانه حزب کارگر در سال گذشته میلادی گفت اگر زمام دولت را در دست بگیرد فورا فلسطین را به رسمیت خواهد شناخت. او گفت: «ادامه اشتغال، گسترش غیرقانونی شهرک‌سازی و زندانی کردن کودکان فلسطینی [توسط رژیم صهیونیستی] عملی شنیع است».

سال ۲۰۱۴، ساجد جاوید به‌دلیل آن‌که کوربین بر مزار چند فعال فلسطینی در لندن حاضر شده بود از وی خواست از رهبری حزب کارگر استعفا دهد. در مقابل جاوید در «مراسم شام جایزه کسب‌وکار شهروندان اسرائیلی بریتانیایی» حضور داشته است و با سرمایه‌داران صهیونیست انگلیس روابط نزدیکی دارد.

با این‌که این وزیر کشور بریتانیایی-پاکستانی در سال ۲۰۱۷ مورد بیشترین هجمه انتقادات فعالان حقوق بشر برای توقف ارسال سلاح به عربستان‌سعودی قرار گرفت، استفاده این سلاح‌ها برای نقض حقوق بشر توسط سعودی‌ها در یمن را منکر شد. «ادوارد بل» رئیس وقت سازمان کنترل صادرات در ایمیلی نوشت: «راستش را بخواهید، من کاملا صریح و صادقانه به وزیر کشور گفتم احساس می‌کنم باید صادرات سلاح به این کشور [عربستان سعودی] را تعلیق کنیم».

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان