دیدبان

قطر دوباره خواستار تحقیق در عربستان شد

قطر دوباره خواستار تحقیق در عربستان شد

دیدبان؛ «علی بن صمیخ المری» رئیس کمیته حقوق بشر قطر از پارلمان اروپا خواست تا تیم حقیقت‌یاب به عربستان سعودی جهت کشف سرنوشت سه قطری ربوده شده در این کشور، اعزام کند.

المری گفت که این سه قطری از زمان آغاز محاصره تحمیلی بر قطر از ژوئن 2017 (خرداد ۱۳۹۶) در عربستان سعودی ناپدید شده‌اند. دوحه تاکنون چند بار خواستار تحقیقات در خصوص روشن شدن سه شهروند ناپدید شده خود شده است.

وی همچنین از دولت قطر نیز خواست تا اقدامات قانونی و قضایی لازم برای پیگیری سرنوشت این سه نفر را اتخاذ کرده و سریعا آزادی آنها را درخواست نماید.

به نوشته روزنامه قطری «العرب»، المری این سخنان را در همایشی که در پارلمان اروپا درباره قربانیان محاصره برگزار شد، بیان کرد و گفت که برگزاری جلسات استماع سخنان قربانیان محاصره قطر گام مهمی جهت رسیدگی به زیان‌دیدگان از این تجاوزات و درد و رنجی است که از بیش از یک سال و نیم قبل با آن مواجه هستند.

این مقام قطری با اشاره به ناپدید شدن سه تبعه قطری در عربستان سعودی تصریح کرد که کمیته حقوق بشر قطر با تیم سازمان ملل در زمینه افراد ربوده شده دائما در تماس است و این قضیه را در نهادهای حقوقی و قضایی بین‌المللی پیگیری می‌کند.

وی اشاره کرد که بازداشت این افراد نقض صریح احکام حقوق بین‌‌الملل، معاهدات بین‌المللی و توافقنامه‌های حقوق بشری است و سکوت در برابر این تجاوزات سعودی‌ها جایز نیست و بایستی جامعه جهانی، دولت‌های غربی و پارلمان اروپا به مسئولیت خود عمل کنند.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان