دیدبان

مقام خزانه‌داری آمریکا: اعتماد اروپا به ایران بسیار نابجا است

مقام خزانه‌داری آمریکا: اعتماد اروپا به ایران بسیار نابجا است

دیدبان؛ «سیگال مندلکر»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در یادداشتی، آنچه «اعتماد اروپا به وعده‌های ایران» خوانده را «بسیار نابجا» خوانده است.

مقام آمریکایی یادداشت خود در پایگاه خبری-تحلیلی «هیل» را با اشاره به اقدام سه کشور اروپایی (فرانسه، آلمان و انگلیس) در راه‌اندازی ساز و کاری ویژه با هدف تسهیل تجارت با ایران آغاز کرده است. 

سیگال مندلکر در ادامه نوشته سه کشور اروپایی مدعی شده‌اند که فعالیت این ساز و کار، منطبق با بالاترین معیارهای ضد پولشویی و قوانین تحریمی اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد خواهد بود. او مدعی شده چنین چیزی امکان‌پذیر نیست. 

وی نوشته است: «به عنوان معاون وزیر خزانه‌داری در امور تروریسم در وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌توانم بگویم چنانچه ساز و کار مورد نظر با بانک مرکزی ایران یا دیگر عناصر حکومت ایران معامله‌ای داشته باشد، چنین چیزی (پیروزی از قوانین ضدپولشویی و قوانین تحریم‌ها) امکان‌پذیر نیست.»

مندلکر ادعا کرده اتحادیه اروپا برای ایجاد این کانال با دشواری‌هایی مواجه بوده است. او نوشت: «ایجاد ابزاری با هدف ایجاد منابع جدید درآمدی برای ایران برای اتحادیه اروپا کاری دشوار بوده است. همزمان با اکراه بانک‌ها و شرکت‌های بین‌المللی از انجام مبادلاتی که ناقض تحریم‌های آمریکا است، تک تک کشورها از میزبانی چنین ساختاری امتناع ورزیدند.»

مقام وزارت خزانه‌داری آمریکا در ادامه به تلاش‌های کشورش برای مجبور کردن ایران جهت تبعیت از قوانین نهادهایی مانند «کارگروه ویژه اقدام مالی» (FATF) اشاره کرده و از اروپا در این زمینه انتقاد کرده است: «ایالات متحده مکرراً قصد داشته ایران را بابت عدم پایبندی به این استانداردهای بین‌المللی پاسخگو کند. از سوی دیگر، اروپا بارها به ایران زمان بیشتری داده است.»

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان