دیدبان

اظهارات «عادل الجبیر» در پاکستان مغایر آداب دیپلماتیک و به ضرر اسلام‌آباد بود

اظهارات «عادل الجبیر» در پاکستان مغایر آداب دیپلماتیک و به ضرر اسلام‌آباد بود

دیدبان؛ «سید احمد اقبال رضوی» معاون دبیر کل حزب وحدت مسلمین پاکستان در اسلام‌آباد اظهار داشت: سفر ولی‌عهد عربستان دسیسه‌های این کشور را آشکار کرد.

وی افزود: سخنان ولی‌عهد عربستان و سایر مقامات این کشور علیه ایران نشان داد آن‌ها به دنبال کشاندن پاکستان به جنگ با کشورهای دیگر و تفرقه افکنی هستند.

رضوی تأکید کرد: آمریکا، هند و برخی قدرت‌های جهانی به دنبال انزوای پاکستان هستند که اختلاف با ایران بخشی از سناریوی آن‌ها می‌باشد.

وی افزود: در گذشته پاکستان به پیروی از آمریکا در جنگ افغانستان شرکت کرد و ضررهای آن برای همه مشخص است.

معاون حزب مجلس وحدت مسلمین اظهار داشت: اظهارات «عادل الجبیر» مشاور وزارت امور خارجه عربستان علیه یک کشور دوست و همسایه نه تنها بر خلاف آداب دیپلماتیک، بلکه به ضرر سیاست پاکستان می‌باشد.

وی افزود: مقامات عربستان اگر مدعی دوستی با پاکستان هستند باید جنایات هند در کشمیر را محکوم و از مواضع اسلام‌آباد در این زمینه حمایت می‌کردند.

رضوی تصریح کرد: اگر عربستان مدعی حمایت از کشورهای اسلامی است چرا جنایات اسرائیل را محکوم نمی‌کند و گام عملی برای حمایت از مردم فلسطین برنمی‌دارد.

وی افزود: همه دنیا می‌دانند که بزرگترین حامیان تروریسم در منطقه آمریکا و عربستان هستند و حالا سعی دارند روابط پاکستان و ایران را به چالش بکشند.

معاون حزب مجلس وحدت مسلمین تأکید کرد: منافع ملی باید اولویت ما باشد بنابراین نباید اجازه بدهیم به کشورهایی که روابط خوبی با آن‌ها داریم توهین شود.

وی افزود: عادل الجبیر باید بیانات غیر دیپلماتیک خود را در عربستان مطرح کند و نباید اجازه داد که از خاک پاکستان برای این منظور سوءاستفاده شود.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان