دیدبان
سعیدی در گفت‌وگو با فارس:

باید برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان دادگاه فریدون و جهانگیری علنی برگزار شود

باید برای جلوگیری از سوء استفاده دشمنان دادگاه فریدون و جهانگیری علنی برگزار شود

دیدبان؛ محمد اسماعیل سعیدی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با تاکید بر علنی برگزار شدن دادگاه مهدی جهانگیری و حسین فریدون گفت: باید دادگاه این دو متهم به صورت علنی برگزار شود تا مردم به طور شفاف در جریان جزئیات پرونده این افراد و نحوه رسیدگی به آن قرار گیرند. 

وی افزود: از سوی دیگر علنی برگزار شدن دادگاه‌ برادر رئیس جمهور و برادر معاون اول جلوی هرگونه سوء استفاده دشمنان از این فضا را می‌گیرد چرا که با  توجه به انتصاب آنها به رئیس جمهور و معاون اول چنانچه دادگاه علنی برگزار نشود رسانه‌های معاند آن را دستاویزی برای زیر سوال بردن سیستم قضایی در جمهوری اسلامی ایران و اینکه در رسیدگی به پرونده‌ها تبعیض وجود دارد فراهم خواهد کرد. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کل این گونه دادگاه‌ها که شائبه دست‌اندازی به بیت‌‌المال در آن وجود دارد باید به صورت علنی و آشکار برگزار شود و مردم در جریان موضوعات پشت و روی پرده قرار گیرند و افکار عمومی در این باره اغنا شود. 

سعیدی خاطرنشان کرد: پیش از این در مواردی بوده که دادگاه به صورت علنی برگزار نشده و یا اطلاعات دقیقی به مردم داده نشده است علامت‌ سوال‌های زیادی در رابطه با آن دادگاه ‌ها در ذهن مردم ایجاد شده حتی اگر قوه قضاییه به پرونده به دقت رسیدگی و حکم صادر کرده و اموالی هم به بیت‌المال بازگردانده شده اما ذهنیت‌هایی در جامعه در خصوص آن پرونده‌ها وجود دارد. 

وی افزود: ضدانقلاب هم با فضاسازی درخصوص این پرونده‌ها و دادگاه‌ها سعی دارد اینگونه القا کند که تبعیض‌هایی در رسیدگی به پرونده‌ها وجود دارد و بگوید که منصوبین به شخصیت‌ها شهروند درجه یک هستند و دیگران شهروند درجه دو و تبعیض‌هایی بین ‌آنها وجود دارد. 

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: برای مقابله با این سوء استفاده‌های دشمنان که شده باید دادگاه‌های مربوط به مسائل بیت‌المال و اموال عمومی به صورت علنی برگزار شود و اطلاعات آن به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد. 

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان