دیدبان
فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی:

بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب است

بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب است

دیدبان؛ سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه در مراسم کنگره شهدای دانشجوی استان همدان و شهدای گردان 155 حضرت علی اصغر(ع)، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای مدافع حرم گفت: در روزهای اخیر شاهد دو اتفاق بزرگ بودیم، اول حضور یکپارچه و منسجم ملت ایران در روز 22بهمن و چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، که این حضور بزرگ را قدر می نهیم. این عمل نقش مهمی در بازدارندگی امنیتی کشور داشت و تا سالها کشور را واکسینه و بیمه کرد.

وی افزود: اتفاق بعدی بیانیه حکیمانه و بسیار مهم رهبری تحت عنوان «گام دوم انقلاب» بود که در بخش اول آن مقام معظم رهبری برای ملت ایران کارنامه ای صادر کردند، و ملت توانست عملکرد خود را در آن مرور کند. رهبری در بخش بعدی برای رسیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی محوری را تعریف کردند و جوانان کشور را برای رسیدن به این هدف انتخاب و مامور کردند.

سردار حاجی زاده با تاکید بر اینکه بیانیه گام دوم نقشه راه انقلاب است، گفت: حال برخی شاید بپرسند چرا جوانان از سوی رهبری برای این ماموریت انتخاب شدند که می بایست در پاسخ گفت در گام اول هم جوانان نقش داشتند.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در همین خصوص، تصریح کرد: ما حدود 175 هزار شهید در جبهه ها داشتیم، که متوسط سن آنها 22 سال بود. شهدای مدافع حرم ما بین 20 تا 30 ساله هستند. انقلاب اسلامی نیز توسط جوانان رقم خورد و جنگ تحمیلی هم توسط جوانان اداره شد و در مجموع شرایط سخت 40 سال اخیر توسط جوانان اداره شد.

وی در ادامه با تاکید بر مراحل ترسیم شده رهبری در بیانیه گام دوم افزود: ما از 5 مرحله ای که رهبری برای رسیدن به هدف انقلاب ترسیم کردند، دو مرحله پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی را در گام اول طی کرده ایم و هنوز سه مرحله در گام دوم در پیش رو داریم که می بایست با قدرت این مراحل نیز طی شوند.
 

سردار حاجی زاده ادامه داد: ما با جامعه و تمدن اسلامی که هدف اصلی انقلاب است فاصله زیادی داریم ولی بسیاری از پیش نیازهای حرکت در گام دوم انقلاب امروز فراهم شده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در این ارتباط با مقایسه دهه اول انقلاب با دهه چهارم آن گفت: در دهه اول انقلاب دشمن بدنبال تحریم تسلیحاتی کشور بود اما در دهه جهارم مراقب است تا سلاح به محور مقاومت ارسال نشود! در دهه اول انقلاب دشمن با توپ و تانک بدنبال سرنگونی نظام ما بود اما امروز بدنبال تشکیل ائتلافی بزرگ مثل نشست اخیر لهستان است نه با هدف اینکه بخواهند نظام ما را سرنگون کنند بلکه تلاش می کنند تا ما را مهار کنند!

وی  افزود: گام دوم انقلاب ساده تر از گام اول خواهد بود زیرا هم تجربه فراوان و هم تاریخ 40 ساله نظام را بعنوان راهنما داریم، و از این حیث گام دوم ساده تر از گام اول به پیش خواهد رفت.

سردار حاجی زاده با تاکید بر لزوم عمل به فرامین رهبری گفت: ایشان فرموده اند که هر کسی در هرجایی که کار می کند آنجا را مرکز عالم بداند و در این صورت می توان در کارها پیشرفت داشت و رو به جلو حرکت کرد.

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با اشاره بر موفقیت صدور تفکر انقلابی به منطقه عنوان کرد: دشمن در ابتدا تلاش می کرد روحیه انقلابی و بسیجی را در کشور را سرکوب کند اما امروز این تفکر از عراق و سوریه گرفته تا یمن، لبنان و فلسطین گسترش یافته و همینطور در حال پیشرفت است. امروز بر خلاف اوایل انقلاب، موضع ما آفندی شده و دشمنان در لاک دفاع رفته اند و این پیروزی بزرگی است.

وی  با تاکید بر اهمیت قشر جوان کشور اظهار داشت: 36 میلیون جوانی که رهبری در بیانیه اخیرشان خطاب قرار داده اند سرمایه بزرگی در این مسیر هستند.

در ادامه این مراسم سردار حاجی زاده با برشماری سرفصلهای بیانیه گام دوم انقلاب گفت: علم و پژوهش به عنوان یکی از سرفصلهای مهم این بیانیه است و ارتباط مستقیمی با حل مشکلات اخیر کشور دارد.


فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: در موضوع تحریم ها، دشمن قصد برداشتن تحریم را ندارد و ما نباید با این هدف حرکت کنیم، بلکه باید بدنبال بی خاصیت کردن تحریم ها باشیم، بعنوان مثال ما در حوزه تحریم تسلیحات با اهتمام در حوزه های علم و فناوری تحریم ها را برداشتیم و توانستیم اقلام حوزه دفاعی کشور را بومی سازی کنیم.

سردار حاجی زاده افزود: در قطعات خودرو و هواپیما دشمن فقط یکبار تحریم را اعلام می کند اما ببینید همین دشمن چند بار التماس می کنند تا در حوزه موشکی با ما مذاکره کند؟!

وی  با اشاره به افزایش تحریمها بعد از برجام گفت: بعد از برجام، کشور ما را از فهرست بزرگی از کالاهای مصرف دوگانه تحریم کردند تا بخش دفاعی کشور را زمین‌گیر کنند، اما بیشتر از آنکه ما دچار مشکل شویم بخش غیرنظامی ما دچار مشکل شد!

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اشاره به کارشکنی برخی عوامل داخلی و حرکت آنها در راستای خواست دشمن، خاطرنشان کرد: مشکلات تحریم بیشتر از داخل است و برخی از روسای بانکهای ما بجای اجرای بخشنامه های بانک مرکزی، امروز بخشنامه های وزارت خزانه داری آمریکا را دنبال می کنند.

سردار حاجی زاده افزود: این عوامل اگر عمداً این کارها را انجام دهند قطعا ستون پنجم دشمن محسوب می شوند و من از عزیزان اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات درخواست می کنم این موارد را دنبال کنند.

وی با اشاره به معنویت و اخلاق، از سرفصلهای بیانیه گام دوم عنوان کرد: شهدای جنگ تحمیلی و مدافع حرم، مشخصات مشترک مثل ایثار، گذشت، اخلاص و شجاعت داشته اند و با این نگرش کاملا انقلابی حرکت کرده اند و این نگرش باعث موفقیت در کارها می شود.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در ادامه با مقایسه موفقیتهای حوزه نظامی با ناکامی های اقتصادی، گفت: روحیه اشرافی گری و کاخ نشینی مانع حرکت صحیح و انقلابی در این مسیر است و پیش نیاز رسیدن به موفقیت های اقتصادی، داشتن روحیه انقلابی، اخلاص و توکل به خدا است.

سردار حاجی زاده با اشاره به هدف دشمنان انقلاب، افزود: هدف دشمن این است که ملت ما را نا امید کنند و گاهی اوقات نیز از حمله نظامی بترساند و ما باید بی اهمیت به عملیات روانی دشمن و با اطمینان به یاری خدا به سمت اهدافمان حرکت کنیم.

وی با اشاره به ادعای یکی از مقامات آمریکایی در خصوص خرابکاری در صنعت موشکی ایران، خاطرنشان کرد: اگر این دروغ حقیقت است پس چرا مذاکره موشکی را قویاً دنبال می کنند؟! اما من عرض می کنم این علاوه بر دروغ یک افتضاح بزرگ است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه در همین ارتباط، اظهار داشت: در مقطعی آمریکا و رژیم صهیونیستی تلاش کردند در صنعت موشکی خرابکاری کنند که با تیزهوشی و ریزبینی بچه های موشکی کشور نه تنها این تهدید دشمن خنثی شد بلکه با توجه به غنائمی که حاصل شد، به فرصت بزرگ و گرانبهایی تبدیل شد.

سردار حاجی زاده گفت: هزینه بالا و تلاش ناکام آمریکا در خرابکاری در موشکی، پاسخ یکی از همان جاهایی است که «ترامپ همواره از رئیس جمهور سابق امریکا سوال میکند این همه پول در کجای خاور میانه خرج شد؟!!»

وی ادامه داد: در حوزه دیگر آمریکا با هزینه بالا داعش را ایجاد کرد تا عراق و سوریه را به گفته خودشان درگیر یک نبرد داخلی 30 ساله کند تا علاوه بر اینکه هر دو کشور را تجزیه کند، به داخل ایران نیز نفوذ کنند اما با تدبیر ما این تهدید نیز به فرصت تبدیل شد.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید دوباره بر نفوذ به کنترل فرماندهی ارتش آمریکا گفت: 7 یا 8 هواپیمایی که در سوریه و عراق پرواز مداوم داشتند تحت کنترل ما بودند و اطلاعات آنها توسط ما رصد می‌شد و ما توانستیم به اطلاعات دسته اول آنها دست پیدا کنیم و این اطلاعات را در اختیار بچه های محور مقاومت قرار دادیم و موفقیتهای برزگی نیز از این مسیر نصیب محور مقاومت شد.

در همین ارتباط سردار حاجی زاده با پخش فیلمی با محتوای نفوذ به فرماندهی کنترل ارتش آمریکا توضیح داد: هواپیمای دشمن بعد از شناسایی دچار مشکل می شود و در 10 کیلومتری پایگاه خود به سختی فرود می آید اما آمریکایی ها جرأت نمی کنند نزدیک شوند و هواپیمای خود را ببرند و بعد با یک فروند جنگنده آن را بمباران می کنند!!! این قدرت آمریکا است!! و ترامپ بداند این نیز یکی از همان جاهایی است که پولهای آمریکا خرج شد!

وی با تاکید دوباره بر بیانیه مهم مقام معظم رهبری، گفت: بیانیه گام دوم رهبری که بعنوان نقشه راه جوانان ترسیم شده را بدون مرعوب شدن از دشمن و با روحیه انقلابی و جهادی به پیش ببرید و انتظار کمک از سوی دشمنان که شامل آمریکا، اروپا و کشورهای مرتجع منطقه می باشند را نداشته باشید.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه با تاکید بر عمل به فرامین و رهنمودهای مقام معظم رهبری در همه حوزه ها، اظهار داشت: ما در حوزه اقتصاد مشکل داریم و از این بابت شرمنده مردم هستیم، اما آیا کشور زیرساخت لازم برای فقرزدایی را ندارد؟ ما با توصیه های مقام معظم رهبری به پیشرفت موشکی رسیدیم، ایشان در بخش اقتصاد هم توصیه‌های داشته اند بطوریکه در ده سال اخیر شعار سال را اختصاص به حوزه اقتصاد دادند اما مسئولان مربوطه به این رهنمودها بی توجه بودند و ما امروز به این مشکلات برخورده ایم.

سردار حاجی زاده گفت: ملت ما هر زمان که مسئول شایسته انتخاب کردیم، نتیجه خوب حاصل شد. ما می بایست در انتخاب های خود تجدید نظر کنیم.

وی در پایان تاکید کرد: اشاره من به هیچ گروه و حزب و دسته ای نیست و فقط باید بدنبال افراد شایسته باشیم و در آخر مجددا تاکید میکنم باید همه دست به دست هم دهیم تا انشاءالله در گام دوم انقلاب، کشور با محوریت جوانان به اهداف و آرمانهای خود برسد.

مرتبط‌ها

نتیجه کنترل قیمت ماسک نایاب شدن آن بود

دانشمندان چینی:‌ "مورچه خوار پولکدار"؛ ناقل احتمالی ویروس کرونا به انسان است

بیانیه فرماندهی عملیات مشترک عراق درباره حمله امروز به پایگاه «التاجی»

۸۵ درصد افرادی که کرونا می‌گیرند، بدون آنکه متوجه شوند خوب می‌شوند

ایرانیان مقیم چین، درگیری با بیماری کرونا

دستور رئیس‌جمهور افغانستان برای آزادی 1500 زندانی وابسته به طالبان