دیدبان

مسکو: هدف کنفرانس ورشو اختلاف‌افکنی در خاورمیانه بود

مسکو: هدف کنفرانس ورشو اختلاف‌افکنی در خاورمیانه بود

دیدبان؛ «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت که کنفرانس ضد ایرانی هفته پیش ورشو به عنوان توهم دیگری از تلاش‌های آمریکا برای ایجاد  «خطوط تقسیم» (تفرقه‌های) جدید در خاورمیانه است.

وی که روز دوشنبه در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، گفت: تصور می‌شود این کنفرانس با هدف مذاکرات جدی برای تحت تاثیر قرار دادن مشکلات در خاورمیانه باشد. مهمترین نتیجه آن ایجاد چند گروه کاری برای بررسی تعدادی از چالش‌ها و تهدیدهای جهانی از جمله تروریسم، عدم توسعه، موضوعات بشردوستانه و آوارگان است.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه ادامه داد: به نظر می‌رسد نشست ورشو تلاشی توسط واشنگتن برای پیشبرد تلاشی طولانی مدت برای تاثیرگذاری بر سیاست خاورمیانه دیگر شرکت کنندگان در کنفرانس بوده و هدایت آنها به سوی مسیری در راستای منافع آمریکا است.

زاخاروا گفت: قابل تاسف است که باید گفت که کنفرانس ورشو توهم دیگری از دولت آمریکا برای ایجاد خطوط تقسیم جدیدی در خاورمیانه بود که پیشتر نیز با درگیری‌ها و تضادها اشباع شده بود.

نشست دو روزه به رهبری آمریکا در ورشو درباره امنیت خاورمیانه ۱۴ فوریه پایان یافت. در این گردهمایی مقام‌های ۶۰ کشور فرصتی برای صحبت درباره استراتژی‌های تقویت امنیت خاورمیانه فراهم کرد و همچنین فرصتی برای رایزنی‌هایی درباره وعده آمریکا برای رونمایی از طرح صلح اسرائیل-فلسطین بعد از انتخابات نهم آوریل اسرائیل  ایجاد کرده بود اما فقط یک سوم از کشورهای شرکت‌کننده، وزرای خارجه خودشان را به نشست فرستادند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»