دیدبان

تصویب طرح خروج آمریکا از یمن

تصویب طرح خروج آمریکا از یمن

دیدبان؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره (هیل)، حامیان طرح قطع حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی در جنگ یمن امیدوارند این طرح که به‌تصویب مجلس نمایندگان آمریکا رسیده است، ظرف چند هفته آینده در سنا نیز تصویب شود.
انتظار می‌رود دولت ترامپ قبل از فرا رسیدن زمان رأی‌گیری نهایی در مورد طرح پایان بخشیدن به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی، رایزنی‌های گسترده‌ای را با برخی سناتورهای جمهوری‌خواه حامی این طرح آغاز کند تا شاید بتواند نظر آنها را برگرداند و با جلوگیری از تصویب طرح همچنان با فراغ‌بال به حمایت از عربستان و متحدانش در جنگ یمن ادامه دهد. هرچند با توجه به اینکه برای تصویب این طرح تنها حصول یک اکثریت نسبی کفایت می‌کند، مخالفان کار دشواری برای جلوگیری از تصویب آن دارند.

نتیجه تصویری برای ائتلاف سعودی

«برنی سندرز» نماینده دموکرات ایالت ورمونت در سنای آمریکا و از مهم‌ترین حامیان طرح پایان بخشیدن به حمایت آمریکا از ائتلاف سعودی، در خصوص شانس تصویب این طرح می‌گوید: «من انتظار دارم تا پایان همین ماه [10 روز آینده] یا در اوایل ماه بعد رأی‌گیری در مورد این طرح انجام شود و فکر می‌کنم ما برنده خواهیم شد».
اگر طرح قطع حمایت از ائتلاف سعودی در جنگ یمن به‌تصویب نهایی برسد، دولت ترامپ موظف خواهد شد ظرف 30 روز از زمان تصویب طرح به حضور مستقیم یا غیرمستقیم نیروهای آمریکایی در یمن برای حمایت از ائتلاف سعودی پایان دهد. به‌موجب این طرح نیروهای آمریکایی تنها در صورتی مجاز به دخالت مستقیم یا غیرمستقیم در یمن خواهند بود که علیه القاعده و گروههای وابسته به آن بجنگند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»