دیدبان

رایزنی ظریف و همتای چینی در راستای توسعه و تعمیق روابط

رایزنی ظریف و همتای چینی در راستای توسعه و تعمیق روابط

دیدبان؛  محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی را در سفر به پکن همراهی می‌کند، با همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ظریف و «وانگ یی» در این دیدار با تأکید بر توسعه و تعمیق روابط دو‌جانبه در همه زمینه‌ها، مهمترین تحولات و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی را مرور کردند.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیروز (دوشنبه) 29 بهمن ماه در رأس هیأتی به پکن سفر کرد.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه دیروز ( دوشنبه) در نشست هفتگی با خبرنگاران درباره سفر لاریجانی به پکن عنوان کرد: چین یکی از شرکای ما در حوزه‌های مختلف بوده و خواهد بود و حجم همکاری‌های ما بسیار است. البته در همکاری با هر کشوری و در طیف‌های مختلفی که در همکاری‌ها بین کشورها می‌تواند وجود داشته باشد در مقاطعی می‌تواند به دلایل مختلف بین بخش‌های خصوصی و دولتی نارسایی، کمبودها و گلایه‌هایی وجود داشته باشد؛ ولی ما آینده روابط با چین را با اهمیت تلقی می‌کنیم و امیدواریم این روابط بتواند در مسیر بهتری رو به جلو حرکت کند.

وی افزود: شاهدیم هیأت‌های بسیاری بین دو کشور تبادل می‌شود و سعی می‌کنند مسیر همکاری‌ها را در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی تسهیل کنند و امیدوارم سفر آقای لاریجانی به پکن که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی انجام شده و یک سفر پارلمانی و تنها برای رایزنی‌های پارلمانی نیست، بتواند کمک بیشتری به روان شدن هر چه بیشتر این همکاری‌ها کند. این سفر مهمی است به خصوص با ترکیب هیأتی که ایشان را همراه می‌کنند و ملاقات‌هایی که در آنجا طراحی شده است و نتایج آن انشاءالله برای کشور و مردم سودمند باشد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»