دیدبان

لهستان دوباره سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

لهستان دوباره سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد

دیدبان؛ رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند در پی اظهارات وزیر خارجه این رژیم در مورد نقش ادعایی لهستانی‌ها در هلوکاست، دولت لهستان امروز (دوشنبه) بار دیگر «آنا آزاری» سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو را احضار کرده است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه جدید رژیم صهیونیستی امروز در مصاحبه با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی گفته است: «بسیاری از لهستانی‌ها با نازی‌ها همکاری کردند و در نابودی یهودیان نقش داشتند.»

وی افزود: «می‌توان رفتاری دیپلماتیک داشت و باید هم دیپلماتیک رفتار کرد، اما واقعیات تاریخی قابل تغییر نیستند: پیش از هلوکاست، هنگام وقوع آن و پس از آن، یهودستیزی در ذات لهستانی‌ها بوده است.»

این در حالی است که سفیر رژیم صهیونیستی در ورشو همین ۴ روز پیش هم به دلیل صحبت‌های مشابه «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به وزارت خارجه لهستان احضار شده بود.

دولت لهستان می‌گوید همکاری چند لهستانی با نازی‌های آلمان به معنی همراهی کل مردم لهستان با هلوکاست نیست و کسی حق ندارد چنین ادعایی مطرح کند. دیروز نخست‌وزیر لهستان سفرش به قدس اشغالی را که قرار بود با هدف شرکت در نشست چهارجانبه کشورهای اروپای مرکزی انجام شود، لغو کرد.

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»