دیدبان

تهران و مسکو مانع بحران آفرینی کشورهای فرامنطقه‌­ای خواهند شد

تهران و مسکو مانع بحران آفرینی کشورهای فرامنطقه‌­ای خواهند شد

دیدبان؛ «لوان جاگاریان» سفیر روسیه در تهران با حشمت ­الله فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

فلاحت ­پیشه در این دیدار با اشاره به سطح ارتباطات دو کشور در عرصه ­های مختلف گفت: همکاری­های ایران و روسیه در ابعاد دوجانبه، منطقه­ ای و بین ­المللی به خوبی جریان دارد و رو به افزایش است. وی همچنین افزود: گسترش مناسبات فیمابین، نقش مهمی در تامین منافع ملی دو کشور دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان گفت: تروریست­های مورد حمایت آمریکا و مرتجعین عرب در تلاش هستند تا با گسترش ناامنی در منطقه ، منافع آمریکا را تامین کنند.

وی همچنین با انتقاد از پاکستان افزود: متاسفانه این کشور نظارت و کنترلی بر مرزهای خود ندارد به نحوی که هر از گاهی شاهد وقوع چنین حوادث ناگواری در مرزها هستیم.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران نشان داده است که توان مقابله با تهدیدات امنیتی در فرای مرزهای خود را دارد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان این دیدار گفت: ایران و روسیه با قدرت مانع از بحران آفرینی کشورهای فرا منطقه­ای در تحولات منطقه خواهند شد.

فلاحت­ پیشه همچنین از برگزاری نشست رؤسای کمیسیون‌­های سیاست خارجی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در اردیبهشت ماه 98 به میزبانی یکی از سه کشور مذکور خبر داد.

لوان جاگاریان، سفیر روسیه در تهران نیز در این دیدار ضمن محکوم کردن عاملان و آمران حادثه تروریستی در استان سیستان و بلوچستان، مراتب تسلیت و همدردی ملت، دولت و پارلمان کشورش را با مردم، دولت و مجلس ایران بویژه خانواده شهدای این حادثه اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: همکاری­های ایران و روسیه در همه عرصه­ ها رو به گسترش است و روسیه از توسعه مناسبات دوستانه با جمهوری اسلامی ایران حمایت می­ کند.همکاری­های نزدیک میان کمیسیون­های تخصصی مجالس دو کشور، نقش مهمی در توسعه و تقویت ارتباطات فیمابین دارد.

وی برگزاری نشست سه ­جانبه کمیسیون­های سیاست خارجی سه کشور ایران، روسیه و ترکیه را گامی مثبت در توسعه همکاری­ها و کمک به تامین ثبات و امنیت منطقه ارزیابی کرد.

 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه