دیدبان

قیمت نفت به بشکه ای 67 دلار نزدیکتر شد

قیمت نفت به بشکه ای 67 دلار نزدیکتر شد

دیدبان؛ به نقل از رویترز، به علت کاهش تولید اوپک و تحریم‌های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا، قیمت نفت در معاملات امروز به بالاترین رقم از ماه نوامبر سال گذشته رسید.
هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 28 سنت افزایش 66.53 دلار فروخته شد. این نوع نفت امروز تا 66.78 دلار در هر بشکه هم بالا رفته بود.
نفت خام آمریکا نیز برای نخستین بار در سال جاری میلادی به 56 دلار رسید اما بعد با اندکی تعدیل و 37 سنت افزایش نسبت به جلسه کاری قبلی 55.96 دلار در هر بشکه فروخته شد. برای هر دو شاخص نفتی، این رقم بالاترین میزان از 20 نوامبر 2018 به شمار می رود.

کشورهای عضو اوپک به همراه برخی از تولیدکنندگان غیراوپکی نظیر روسیه سال گذشته توافق کردند تا میزان تولید خود را 1.2 میلیون بشکه در روز برای جلوگیری از فزونی عرضه در بازار کاهش دهند.
دلیل دیگر افزایش قیمت نفت، تحریم های آمریکا علیه دو کشور صادرکننده نفت و عضو اوپک یعنی ایران و ونزوئلاست.

به گفته تاجران، بازارهای مالی نظیر بازار فروش نفت خام نیز به طور کلی امیدوار شدند که آمریکا و چین به زودی اختلافات تجاری خود را حل می کنند. این اختلافات بر رشد جهانی اقتصاد تاثیر منفی گذاشته بود.
بانک زد ای ان امروز اعلام کرد: «نشانه های مثبت در مذاکرات تجاری آمریکا و چین به تقویت احساس حاکم بر بازار کمک کرده است.»
البته بخشی از کاهش تولید با افزایش تولید آمریکا جبران شده و این شرایط مانع از افزایش بیشتر قیمت ها شده است. تولید نفت آمریکا به رکورد 11.9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن