دیدبان

وزیر خارجه انگلیس: اسد می‌ماند

وزیر خارجه انگلیس: اسد می‌ماند

دیدبان؛ جرمی هانت وزیر خارجه انگلیس در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق‌الاوسط» اعلام کرد، روسیه به صورت بی‌سابقه‌ای به منطقه غرب آسیا (خاورمیانه) توجه نشان داده و «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه به دلیل ورود روسیه (به مسأله سوریه) در کوتاه مدت در قدرت باقی ‌می‌ماند و بیشتر از آن هم می‌ماند.
هانت ادامه داد: روسیه باید به ما نشان دهد چگونه راه‌حلی به نفع سوری‌ها ارائه خواهد داد و چگونه صلح و ثبات را به سوریه خواهد آورد. معتقدم ثبات تحت حاکمیت اسد در درازمدت محقق نخواهد شد.

وی همچنین گفت، انگیس در برهه فعلی قصدی برای بازگشایی سفارت خود در دمشق ندارد.
وزیر خارجه انگلیس در ادامه اعلام کرد: آمریکایی‌ها نباید به نحوی از شرق سوریه خارج شوند که منجر به نتایج معکوس برای داعش یا متحدان ما «نیروهای دموکراتیک سوریه» شود، نیروهایی که چند سال با ما در قالب ائتلاف و با شجاعت جنگیدند. هانت افزود: برای جایگزینی نیروهای انگلیسی به جای نیروهای آمریکایی هیچ افقی وجود ندارد.

هانت در خصوص یمن، ضمن تأکید بر تحقق راه‌حل فراگیر و بدون اشاره به حمایت کشورش از عربستان که چهار سال است در حال حمله نظامی به یمن است، مدعی شد: ایران نباید از یمن به عنوان پایگاهی برای بر هم زدن ثبات کشورهای همسایه یمن استفاده کند. تهران باید وعده‌هایش را به عمل تبدیل کند و از حوثی‌ها بخواهد بندر الحدیده را ترک کنند؛ همه ما می‌دانیم اگر این اتفاق هر چه سریع‌تر نیفتد، عملیات‌های نظامی از سر گرفته خواهد شد.

قرار است الشرق‌الاوسط مشروح گفت‌وگوی جرمی هانت را در امروز (شنبه) منتشر کند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»