دیدبان

تعطیلی یک چهارم رستورانهای تهران

تعطیلی یک چهارم رستورانهای تهران

دیدبان؛ علی‌اصغر میرابراهیمی با اشاره به وضعیت گرانی مواداولیه رستوران‌ها و افزایش مشکلات رستوران‌داران در ماه‌های گذشته اظهار کرد: متاسفانه با گرانی‌های اخیر، قیمت مواداولیه از جمله گوشت، مرغ، حبوبات و رب به اندازه‌ای بالارفته که هم باعث کاهش میزان مشتریان شده و هم گلایه همکارانمان را به دنبال داشته و همکارانمان هر روز در تماس با ما از وضعیت قیمت مواد اولیه، افزایش هزینه‌ها، مالیات بر ارزش افزوده و ... گلایه می‌کنند و ما هم جوابی نداریم.
رئیس اتحادیه رستوران داران تهران افزود: این وضعیت به گونه‌ای است که امسال به طرز بی‌سابقه‌ای، شاهد کاهش مشتری در رستوران‌ها هستیم به طوریکه از 700 رستوران ثبت شده و دارای مجوز در تهران، 180 رستوران، تقاضای انصراف از مجوز و ابطال مجوز خود را به ما اعلام کرده‌اند.
وی در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر فروش خورش بدون گوشت برای کاهش قیمت تمام شده و جذب مشتری گفت: طبخ خورش بدون گوشت اصلاً امکان‌پذیر نیست چراکه طعم اصلی خورش، بدلیل گوشتی است که در آن استفاده شده لذا «خورش بدون گوشت» عملاً نمی‌تواند به عنوان خورش به مشتری فروخته شود، چون به هیچ وجه طعم اصلی خورش را ندارد.
میرابراهیمی گفت: البته من هم موضوع «فروش خورش بدون گوشت» را که در شبکه‌های اجتماعی مطرح شده بود، شنیده‌ام ولی تا این لحظه هیچ گزارشی از فروش خورش بدون گوشت توسط رستوران‌ها در تهران به دست ما نرسیده است.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟