دیدبان

حزب اللّه در پی مبارزه با فساد در لبنان

حزب اللّه در پی مبارزه با فساد در لبنان

دیدبان؛ با تشکیل دولت جدید، حزب‌الله به صورت رسمی قصد خود برای مقابله با فساد را اعلام کرد؛ موضوعی که برای آن آماده شده بود و منتظر بود تا دولت تشکیل شود.
روزنامه «الجمهوریه» در همین راستا نوشت، «حسن ‌فضل‌الله» از نمایندگان فراکسیون «الوفاء للمقاومة» (فراکسیون وابسته به حزب‌الله در پارلمان) در جلسات بررسی بیانیه وزارتی (طی هفته گذشته) به همین موضوع اشاره کرد و از عزم راسخ حزب‌الله برای مقابله با فساد خبر داد.

فضل‌الله اعلام کرد: گام‌های ما در راستای مقابله با فساد از روز اولی که دولت رأی اعتماد بگیرد، آغاز خواهد شد. می‌دانیم کارزار سختی است اما مال مردم مانند خون مردم است، همانگونه که از خون مردم محافظت کردیم می‌خواهیم از مال مردم هم محافظت کنیم. دشمن ما در این نبرد، مفسدین (اقتصادی) است.

در ادامه گزارش الجمهوریه آمده است، این اظهارات فضل‌الله پیامی قوی به تمام کسانی است که درباره آنها صحبت کرد و مفاد آن این است که حزب‌الله از مرحله برنامه‌ریزی و کسب آمادگی وارد مرحله اجرایی و مقابله با فاسدان شده است. حزب‌الله مشکلی برای همکاری با هیچ طرفی در این پرونده ندارد حتی اگر در گزینه‌های سیاسی با آن طرف اختلاف داشته باشد؛ زیرا در مقابله با فساد جدی است.
بر اساس این گزارش، پرونده‌هایی که حزب‌الله – بنا به گفته حسن فضل‌الله- در مرحله آینده ضمن اولویت‌های خود قرار خواهد داد، به شرح زیر است:

حساب‌هالی مالی دولت؛ از آنجایی که «نبیه بری» رئیس پارلمان به درخواست حسن فضل‌الله برای قرار دادن این حساب‌ها زیر نظر پارلمان واکنش مثبت نشان داد، حزب‌الله در این زمینه احساس رضایت دارد.
گرفتن وام 400 میلیون دلاری از بانک جهانی؛ حزب‌الله با نحوه توزیع این وام که پیشتر مشخص شده، مخالف و مصمم است در آن تغییراتی به وجود بیاورد و در کابینه تصویت ‌کند حتی اگر این موضوع منجر به بروز مشکل شود.

عملکرد شورای توسعه و بازسازی؛ حزب‌الله شیوه عملکرد این شورا را قبول ندارد و می‌گویند این درست نیست که شورای مذکور بر تمام اختیارات مربوط به طرح‌های مختلف در این راستا بدون هیچ نظارتی حاکم باشد.
پرونده برق (کمبود برق از مشکلات اساسی لبنان است)؛ وضعیت برق در لبنان غیرقابل قبول است و از نظر حزب‌الله باید حل شود. حزب‌الله جایگزینی مفید برای این موضوع از طریق مطرح کردن پیشنهاد همکاری با ایران در این زمینه مطرح کرده که می‌توان به برق مورد نیاز با هزینه‌ای به مراتب کمتر از آنچه مطرح است، دست پیدا کرد.

اشتغال بدون ضابطه در دولت؛ حزب‌الله استخدام خارج از قانون را نخواهد پذیرفت در حالی که عده‌ای نمره قبولی در آزمون‌های لازم برای استخدام را کسب کرده‌اند اما همچنان در صف انتظار هستند.
سود بدهی عمومی؛ حزب‌الله حساسیت این مسأله را درک می‌کند و به همین دلیل بر اساس واقعیت، خواستار گفت‌وگو میان دولت و بانک‌ها می‌شود.
الجمهوریه افزود، برخی بر حزب‌الله خرده می‌گیرند با اینکه مفسدان اقتصادی را می‌شناسد اما هویت‌های آنها را فاش نمی‌کند. الجمهوریه ادامه داد، پاسخ حزب‌الله این است که نفش حزب‌الله استفاده از تمام ابزارهای ممکن برای پاسخگو کردن مفسدان است اما محاکمه این افراد یا معرفی آنها به عهده دستگاه قضایی است.
کابینه «سعد الحریری» بامداد امروز (شنبه) با کسب 111 رأی رأی اعتماد گرفت و دولت جدید کار خود را از امروز رسما آغاز کرده است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»