دیدبان

سفر ظریف به مونیخ

سفر ظریف به مونیخ

دیدبان؛ محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بامداد امروز (جمعه) برای شرکت در پنجاه و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ وارد آلمان شد.
بیش از یکصد تن از مقامات و شخصیت های سیاسی، امنیتی و بین المللی اعم از روسای کشورها، وزرای خارجه، دفاع و برخی مقامات سازمان های بین المللی در نشست امسال حضور دارند.

وزیر امور خارجه کشورمان علاوه بر سخنرانی در این کنفرانس مهم بین المللی با برخی مقامات و شخصیت های حاضر در نشست دیدار و گفتگو خواهد کرد.
پنجاه ‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز  ۱۵ تا ۱۷ فوریه (26 تا 28 بهمن‌ ماه) در هتل «بایریشرهوف» مونیخ برگزار می شود و همچون سال‌های گذشته مقامات و شخصیت هایی از نقاط مختلف جهان در این کنفرانس حضور خواهند یافت.
براساس این گزارش، «سرگئی لاوروف»، «محمدعلی الحکیم» و «محمد بن عبدالرحمان الثانی» وزرای خارجه روسیه، عراق و قطر از جمله حاضران در این نشست هستند و وزرای خارجه پاکستان و فیلیپین نیز در این نشست شرکت می‌کنند.

ظریف وزیر خارجه ایران در پنجاه و چهارمین نشست این کنفرانس در بهمن سال گذشته (1396) نیز شرکت و به ایراد سخنرانی پرداخت و در حاشیه آن با برخی مقامات شرکت کننده دیدار و گفت وگو کرد.
براساس این گزارش، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان و ««اورسولا فون‌درلین» » وزیر دفاع آلمان، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و دبیرکل ناتو در  این کنفرانس حضور دارند.
«اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان، «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر نیز از جمله مقاماتی هستند که اعلام شده در این نشست شرکت می کنند. 
براساس اعلام سایت این کنفرانس،«مایک پنس» معاون رئیس جمهور و «پاتریک شاناهان» سرپرست وزارت دفاع آمریکا نیز در این کنفرانس حضور دارند.

کنفرانس امنیتی مونیخ نخستین بار در سال ۱۹۶۳ برگزار و فردی به نام «اوالد هاینریش فون کلایست اشمنسین» این کنفرانس را بنیان نهاد. وی تا سال ۱۹۹۷ ریاست کنفرانس را بر عهده داشت و پس از او «هورست تلتشیک» تا سال ۲۰۰۸ این مقام بر عهده گرفت. از آن سال تاکنون هم ایشینگر مسئول برگزاری کنفرانس مونیخ است.
به غیر از سال ۱۹۹۱ که جنگ خلیج‌فارس رخ داد و سال ۱۹۹۷ که ریاست کنفرانس تغییر کرد، همه ساله کنفرانس مونیخ برگزار شده است.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن