دیدبان

وظیفه دولت در شرایط تحریم، حمایت از ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان است

وظیفه دولت در شرایط تحریم، حمایت از ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان است

دیدبان؛ احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت بالای شرکت‌های دانش بنیان برای ممانعت از خروج ارز از کشور و درآمدزایی در شرایط تحریم، گفت: در شرایط بسیار حساس و تحریم قرار داریم چرا که برخی کشورها، استقلال جمهوری اسلامی ایران را نپذیرفته و اجازه نمی‌دهند جوانان این مرز و بوم بتوانند کشور را رو به جلو حرکت دهند.
این عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: برای برون رفت از وضعیت تحریمی فعلی و به منظور حفظ استقلال کشورمان باید به قدرت و توانایی جوانان این مرز و بوم و سرمایه‌ها و شرکت‌های ایرانی که پتانسیل بالایی دارند تکیه کنیم.
وی افزود: جوانان شاغل در شرکت‌های دانش بنیان، طرح‌ها و برنامه‌های ویژه ای دارند که برخی از این آنها قابلیت اجرا در سطح دنیا دارد.
مرادی گفت: دولت باید بتواند با حمایت و پشتیبانی از ایده‌های شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه نفت و گاز زمینه درآمدزایی برای کشور را فراهم کند. 
نماینده مردم بندرعباس در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند در شرایطی که در دوران تحریم‌های پس از برجام قرار داریم کمک حال کشور باشند و مانع از خروج ارز از کشور شود لذا بهتر است از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان به ویژه در حوزه نفت و گاز و انرژی استفاده کنیم و هیچ نگرانی از این قضیه نداریم. 
وی خاطرنشان کرد: می‌توانیم با توسعه علم و فناوری و تولیدات شرکت های دانش بنیان تحریم‌ها را خنثی کرده و ارزآوری بسیار بالایی برای کشور داشته باشیم ضمن اینکه وزارت نفت و دولت باید در شرایط فعلی بیشتر به دنبال نظارت بوده و از تصدی‌گری خودداری کنند. 

مرادی گفت: دولت و وزارت نفت باید از نمایشگاه‌های تخصصی حوزه نفت و گاز و انرژی و از طرح‌ها و ایده‌های شرکت های دانش بنیان حمایت کند و وظیفه اصلی دولت و وزارت نفت پذیرش باورها و ایده‌های شرکت های دانش بنیان است. 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن