دیدبان

پیام امیر کویت به شاه اردن

پیام امیر کویت به شاه اردن

دیدبان؛ جابر المبارک الحمد الصباح نخست‌وزیر کویت که در رأس یک هیأت عالی‌رتبه متشکل از وزرا، بازرگانان و نمایندگان بخش خصوصی به اردن سفر کرده است، با «عبدالله دوم» شاه اردن دیدار کرد.
نخست‌وزیر کویت در این دیدار پیام مکتوب امیر کویت را تقدیم شاه اردن کرد.
طبق گزارش وبگاه «عمون» اردن، امیر کویت در این نامه خود بر عمق روابط تاریخی دو کشور و علاقه‌مندی به ارتقای این روابط تأکید کرده است.

در این دیدار که در کاخ الحسینیه برگزار شد، «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن نیز حضور داشت و فرصت‌های همکاری بین دو کشور در زمینه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، تجاری و نظامی بررسی شد.
دو طرف درباره استمرار هماهنگی‌ها و رایزنی بین اردن و کویت درباره مسائل مورد اهتمام مشترک توافق کرده و بر تداوم این هماهنکی‌ها تأکید کردند.
در این دیدار همچنین اوضاع منطقه‌ای بررسی شد و ضرورت پیدا کردن راهکارهای سیاسی بحران‌های منطقه‌ای به منظور حفظ امنیت کشورها و ثبات آن مورد تأکید قرار گرفت.
مسئله فلسطین از دیگر محورهای گفت‌وگوی دو طرف بود و آنها بر تشدید تلاش‌ها به منظور ازسرگیری مذاکرات صلح بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی بر اساس راه‌حل دو دولت و طرح صلح عربی و دستیابی به تشکیل دولت مستقل فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی تأکید کردند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»