دیدبان
سالگرد پیروزی؛

40 سال اللّه اکبر، 40 سال مبارزه

40 سال اللّه اکبر، 40 سال مبارزه

دیدبان؛ اکنون که در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار گرفته‌ایم و قرار است ملت ایران در 22 بهمن ماه با حضور یکپارچه خود درصحنه، باری دیگر با تجدید عهد با آرمان‌های امام راحل(ره) به حمایت و پشتیبانی از اصل نظام اسلامی بپردازد، برآن شدیم تا همراه با اثبات حضور پرشکوه مردم در این جشن بزرگ، به بیان اهمیت شکوهمند برگزار شدن این جشن بپردازیم.

ملت ایران در جشن چهل سالگی انقلاب، سنگ تمام خواهند گذاشت

با توجه به سابقه تاریخی ملت ایران طی چهار دهه اخیر، مسلّم است که این ملت در جشن چهل سالگی انقلاب نیز همانند جشن‌های قبلی سنگ تمام خواهد گذاشت. این ملت بزرگ آن موقعی که به معنای واقعی کلمه از آسمان آتش می‌بارید یعنی در بمباران‌های سال 1366 (1) در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و برای تجدید عهد با امامشان از آتش جنگ نظامی ‌نترسیدند؛ اکنون که انقلاب از نهالی باریک تبدیل به یک شجره طیبه تنومند شده است نیز از آتش جنگ اقتصادی نخواهند ترسید و مسلّما 22 بهمن تماشایی را رقم خواهند زد.

این ملت بزرگ آن موقعی که به معنای واقعی کلمه از آسمان سنگ می‌بارید یعنی در فتنه سال 1388 در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند و آتش فتنه را با حضورشان خاموش کردند؛ اکنون نیز مسلّما در جشن 40 سالگی شرکت خواهند کرد و با حضورشان به خاموش شدن فتنه تحریم خارجی و ناکارآمدی داخلی کمک خواهند نمود.

این ملت بزرگ طی 40 سال گذشته علیرغم تمام مشکلات نظامی، سیاسی، اقتصادی، مدیریتی و... هیچگاه امامش را تنها نگذاشته و هرگز نگفته «فَاذْهَبْ أَنتَ وَرَبُّکَ فَقَاتِلَا إِنَّا هَاهُنَا قَاعِدُونَ»(2)؛ امسال نیز مسلّما همانند سال‌های گذشته عمل خواهد کرد و امامش را راضی و دشمنش را ناامید خواهد کرد.

اهمیت راهپیمایی 22 بهمن امسال

درست است که حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن در تمامی 40 سال‌ گذشته از اهمیت برخوردار بوده اما راهپیمایی امسال بنابه دلایلی مضاف بر دلایل گذشته از اهمیتی بیشتر برخوردار است. از جمله آن دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

          دست دشمن برای فشار بیشتر، خالی شده است

  1. دشمن طی سالیان اخیر و بعد از گذشت حدود 40 سال از انقلاب اسلامی، هر توانی داشته علیه جمهوری اسلامی به کار برده است تا این انقلاب مردمی را به زانو درآورد؛ به عبارت بهتر می‌توان گفت که بعد از 40 سال، دشمن از تمام تیر ترکش‌هایی که در اختیار داشته استفاده کرده و هیچ نتیجه‌ای نگرفته است و عملاً هیچ گزینه دیگری روی میز ندارد تا با آن بخواهد ملت ایران را تهدید کند و یا بتواند با آن فشار بیشتری بر مردم وارد کند. دشمن طی سالیان گذشته از گزینه‌های نظامی، فرهنگی، اقتصادی، اعتقادی، رسانه‌ای، سایبری، عملی، ائتلاف سازی، ترور، شبهه پراکنی، سیاه‌نماییِ، تحقیر و... استفاده کرده است و در عمل دستش برای انتخاب گزینه‌ای جدید، خالی است. در نتیجه اگر کمی دیگر مقاومت کنیم، به دلیل آنکه دشمن دستش برای زورگویی به ما خالی شده است، دیگر نمی‌تواند به ما زور بگوید و ما را تحت فشار قرار دهد. بنابراین عقل سلیم حکم می‌کند اکنون که به قلّه نزدیک شده‌ایم و اجازه نداده‌ایم موانع متعددی که بر سر راهمان بوده بر ما غلبه کنند و ما را از مسیرمان باز دارد، این چند قدم آخر نیز با توکل بر خداوند، استقامت کنیم و همانند گذشته محکم گام برداریم تا بتوانیم قلّه را فتح کنیم و پرچم را بر روی قلّه به اهتزاز درآوریم.

ما در یک قدمی پیروزی قرار داریم

  1. در حدیثی از امام علی علیه السلام آمده است که شیعیان ما در آخرالزمان از ایران قیام را شروع و پس از چندی به سمت بیت المقدس می‌روند و آنجا را آزاد کرده و آن منطقه را از وجود یهودیان (صهیونیست‌ها) پاک می‌کنند و بعد از این جریانات است که مهدی موعود (عج) ظهور می‌کند.(3) مقام معظم رهبری نیز در سال 1385 می‌فرمایند: «قضیه‌ی فلسطین کلید رمزآلود گشوده شدن درهای فرج به روی امت اسلامی است.»(4) با کمی دقت بر روی نقشه و با توجه به اتفاقات چند سال اخیر ازجمله بحران سوریه به راحتی می‌توان به این نکته پی برد که ما در یک قدمی آزادسازی بیت المقدس هستیم و امروز شعار «تا فتح بدر و خیبر   یک یا حسین دیگر» جمله صادقی است و نسل ما ان شاءالله می‌تواند همان نسلی باشد که با چشمان خودش ظهور منجی بشریت را می‌بیند. می‌توان گفت که شرایط امروز ما همانند شرایط ساعات پایانی جنگ صفّین است که با پیروزی نهایی تنها چند ساعت دیگر باقی مانده بود، امّا متاسفانه دشمن با فتنه قرآن صامت توانست در دستگاه محاسباتی مسلمانان خلل ایجاد کند و پیروزی مسلمین را برای قرن‌ها به عقب بیندازد. امروز نیز دشمن قصد دارد با برپا کردن فتنه تحریم در دستگاه محاسباتی مسلمانان، خلل ایجاد کند تا باری دیگر بتواند خود را از خطر نابودی حتمی نجات دهد. اما ملت ما با حضور خود در این راهپیمایی غرورآفرین نشان خواهند داد که همانطور که امام راحل فرمودند، این ملت توده میلیونى آن در عصر حاضر بهتر از ملت حجاز در عهد رسول الله- صلى الله علیه و آله- و کوفه و عراق در عهد امیرالمؤمنین و حسین بن على- صلوات الله و سلامه علیهما- هستند (5) و تا ظهور حضرت بقیة‌الله را با چشمان خود نبینند، دست از مقاومت برنمی‌دارند و امام خود را ترک نمی‌گویند. بنابراین یکی دیگر از دلایل اهمیت راهپیمایی امسال و چند سال گذشته نسب به راهپیمایی‌های دهه‌های گذشته، آن است که طی سال‌های اخیر ما در یک قدمی پیروزی قرار گرفته‌ایم و ان‌شاءالله با اندک مقاومتی می‌توانیم دشمن را به زانو درآوریم.

البته همانطور که گفته شد، مسلّما ملت ایران در این راهپیمایی نیز همانند راهپیمایی‌های گذشته سنگ تمام خواهند گذاشت و با حضور خودشان ضمن ناامید ساختن دشمن و بی‌اثر کردن توطئه‌هایش، به تعجیل در ظهور منجی عالم بشریت نیز کمک می‌نمایند.

 

 

  1. https://www.tabnak.ir/fa/news/672603
  2. آیه 24 سوره مبارکه مائده
  3. https://www.aparat.com/v/cV7IX
  4. http://farsi.khamenei.ir/news-content?id=1371
  5. http://www.imam-khomeini.ir/fa/c78_45725

 

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن