دیدبان

سایت 40شاخص رونمایی شد

سایت 40شاخص رونمایی شد

مراسم رونمایی ازکتاب و پایگاه اطلاع رسانی 40 شاخص ( www.40Shakhes.ir / www.40Shakhes.com ) باحضور سید نظام الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس ، عباس سلیمی نمین و پرویز امینی به همت پایگاه دیدبان ، و پایگاه خبری تحلیلی صبح توس در در سالن اجتماعات خبرگزاری فارس برگزار شد.


عباس سلیمی نمین در بخشی از سخنان خود گفت: احمدی‌نژاد با اقداماتی که انجام داده بستری برای به قدرت رساندن نیروهای ضد خود فراهم کرده است و این نشانه بی‌توجهی جامعه به نقش‌ها است. جامعه کم سختی نکشید تا به مسیر اصولگرایی بازگردد. امروز شاهد این معنا هستیم که بستر را در سویی قرار داده که جامعه از بسیاری از موارد روی برگردانده است.مسائل باید تک تک شفاف شود.

وی ادامه داد: پیش از این هم گفته‌ام که داریم اجازه می‌دهیم تا تک تک ارزش‌ها مورد سوال قرار گیرد، اگر منیت هاشمی رفسنجانی و برداشت اقتصادی وی باعث شد تا ساده زیستی از جامعه گرفته شود عدم توجه احمدی نژاد هم به گونه دیگری هم مشکلاتی را به وجود آورد و با شتابزدگی نمی‌توان اقدامی انجام داد.

این کارشناس سیاسی با یاد آور نوع ورود رحیمی به دولت گفت: رحیمی با دادن اطلاعات شتاب زده درباره بیمه و بانک وارد دولتشد، کار شتابزده‌ای در برابر فساد بود. ارائه اطلاعات غلط باعث تمسخر می‌شود.

پرویز امینی هم گفت: دولت هاشمی و دولت سازندگی سیاست‌هایی که اتخاذ کرده اند به راه ناقص نرفته است بلکه منحرف شده بوده است، وقتی نظام ارزشی را تغییر دهیم فرصت‌ها تبدیل به تهدید می‌شود، طرح رفاه همراه با کنار گذاشتن عدالت در مناسبات اجتماعی تغییر ایجاد می‌کند و ثروت را به ارزش اصلی تبدیل می‌کند. راه‌هایی برای تبدیل به ثروت استفاده می‌شود.

وی افزود: دولت خاتمی واکنش به دولت هاشمی بود. خاتمی با سیادت و شعار فاطمی رای آوردند و تفاوت وی با ناطق نوری در سیاست خارجی بود. ناطق با بی بی سی مصاحبه هم کرد اما خاتمی نه، آرمانهایی که خاتمی با آنها رای آورد انقلابی بود اما در انتخابات شورای شهر و روستا مجلس هفتم و ریاست جمهوری در سال 84 نه بزرگی به اصلاحات داده شد و مردم به انحراف رای ندادند.

امینی با طرح این پرسش که عقبه سیاسی اصلاحات چه کسانی هستند خاطر نشان کرد: عبدالکریم سروش و حسین بشیریه عقبه اصلاحات هستند و سیری که طی شد با سیر انقلاب متفاوت بود. در دهه 60 امام می‌گوید خرمشهر را خدا آزاد کرد و جامعه به گونه‌ای تربیت شده است که خرمشهر را خدا آزاد کرد تبدیل به باورش می‌شود و حرف از فرد و تسلیحات و غیره نمی‌شود.


این کارشناس سیاسی با بیان عملکرد دولت اصلاحات سازندگی در نقص شعارهای انقلاب نیست، گفت: باید به رویه حاکم و محتوایی نگاه کرد و نباید برخورد اخباری داشت. این دولت با این چارچوب‌ها تکرارش مفید نخواهد بود و بازگشت به گذشته منتفی است. یک محور مشترک و ضعف مشترک در سه دولت سازندگی، اصلاحات و احمدی نژاد وجود داشتندآن همگفتمان‌های تک ساحتی و تک عاملی بود. احمدی نژاد دم از عدالت زد اما تعاملی با نخبگان نداشت و ضعف‌های مفردی در عملکرد هر سه دولت داشت.

وی ادامه داد: اصل ساده زیستی فردی باید وجود داشته باشد اما نباید نسبت به مشکلات اقتصادی حساسیت نشان نداد، ساده زیستی فردی کافی نیست ونگاه توامان باید باشد.


مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟