دیدبان

موشک بالستیک هوشمند «دزفول»

موشک بالستیک هوشمند «دزفول»

دیدبان؛ در کارخانه زیرزمینی تولید موشک‌های بالستیک نیروی هوافضای سپاه، از موشک بالستیک هوشمند زمین به زمین دزفول رونمایی شد.

فرمانده کل سپاه در مراسم رونمایی موشک گفت: «رونمایی از این شهر تولید موشک در اعماق زمین، پاسخی به یاوه‌گویی‌های غربی‌ها است که تصور می‌کنند با تحریم و تهدید می‌توانند ما را محدود کرده و از اهداف بلندمان بازدارند.توان دفاعی ایران اسلامی بازدارنده و در راستای حفظ امنیت ملی بوده و با هیچ چیز قابل معامله و مذاکره نیست.ما با افتخار توان دفاعی خود را ارتقا داده و از هیچ چیز واهمه‌ای نداریم.

هم اکنون تمرکز ما بر سایر بخش‌ها مانند سبک سازی، سرعت تولید و تولید انبوه موشک است، حتی موشک‌هایی که در گذشته تولید شده‌اند در حال تبدیل شدن به موشک هوشمند هستند.

ویژگی‌های موشک هوشمند دزفول، از لحاظ ابعاد و اندازه به هندسه موشک ذوالفقار بسیار نزدیک می‌باشد. موشک ذوالفقار 700 کیلومتر برد دارد، اما موشک دزفول هزار کیلومتر برد داشته و افزایش 300 کیلومتری برد آن به واسطه به‌کارگیری فناوری‌های جدید در این محصول دفاعی است، قدرت انهدام و تخریب این موشک نیز به دلیل نوع موادی که در سر جنگی آن به‌کارگیری شده، دو برابر موشک ذوالفقار است».

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن