دیدبان

مخالفت آیت‌الله سیستانی با تبدیل عراق به پایگاهی برای ضربه زدن به سایر کشورها

مخالفت آیت‌الله سیستانی با تبدیل عراق به پایگاهی برای ضربه زدن به سایر کشورها

دیدبان؛ این سخنان به دنبال سخنان چندی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ایراد شده که گفت ایالات متحده قصد دارد حضور نظامی خود در عراق را برای نظارت بر ایران و کل خاورمیانه حفظ کند.

آیت الله علی سیستانی در شهر نجف با خانم «جنین هنیس پلاسچارت»، نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس هیئت مساعدت سازمان در عراق دیدار کرد. 

مرجع شیعیان عراق خاطرنشان کرد بغداد خواهان برقراری روابط مناسب و متعادل با همه کشورهای همسایه و سایر دولت های صلح دوست بر اساس منافع مشترک و بدون دخالت در امور داخلی خود و یا آسیب رساندن به حاکمیت و استقلال آن می باشد و نمی پذیرد که مرکزی برای آسیب رساندن به هیچ کشور دیگری باشد.

دسامبر 2018 ترامپ بدون اطلاع قبلی از عراق دیدار نمود. در این سفر وی با نیروهای ایالات متحده دیدار کرد. رئیس جمهور آمریکا در این دیدار اعلام کرد که قصد ندارد نیروهایش را از این کشور عربی خارج کند، زیرا که عراق می تواند مبنایی برای عملیات علیه تروریست ها در سوریه باشد.
ترامپ در عراق گفت: ما هزینه زیادی را برای ساخت این پایگاه فوق العاده (در عراق) صرف نمودیم. ما می‌توانیم آنرا نگه داریم. یکی از دلایلی که من می خواهم آن را حفظ کنم این است که من می خواهم ایران را تحت نظر داشته باشم، زیرا ایران یک مشکل واقعی است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»