دیدبان

واکنش نماینده حزب دموکرات آمریکا به دلایل ترامپ برای خروج از برجام

واکنش نماینده حزب دموکرات آمریکا به دلایل ترامپ برای خروج از برجام

دیدبان؛ تولسی گابارد، یکی از نماینده‌های حزب دموکرات و نامزد احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۲۰ به سخنان دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در خصوص دلایل خروج این کشور از توافق هسته‌ای با ایران واکنش نشان داد.
گابارد در حساب توئیتر شخصی خود نوشت: اقدامات ترامپ مبنی بر خروج از توافق هسته‌ای احتمال آن را بالاتر می‌برد که آن‌ها (ایرانی‌ها) برنامه سلاح‌های هسته‌شان را از سر بگیرند و کره شمالی نیز برنامه‌های هسته‌ایش را متوقف نکند. این باعث می‌شود که از ایمنی مردم، کشور و جهان‌مان کاسته شود.

Trumps actions to withdraw from the Iran nuclear deal makes it MORE likely they will restart their nuclear weapons program, and makes it less likely North Korea will ever give up theirs. This makes our people, our country and the world less safe. #SOTU

— Tulsi Gabbard (@TulsiGabbard) February 6, 2019

​این توئیت نماینده‌ حزب دموکرات در کنگره در واکنش به سخنان ترامپ در سخنرانی سالانه وی در کنگره که اظهار کرده بود برای اطمینان حاصل کردن از آنکه این حکومت دیکتاتوری هیچ‌گاه به سلاح هسته‌ای دست پیدا نمی‌کند، آمریکا را از توافق هسته‌ای فاجعه‌بار ایران خارج کردم و در پاییز گذشته، سخت‌ترین تحریم‌هایی را که تاکنون بر کشوری اعمال شده‌اند بر این کشور اعمال کردم.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»