دیدبان

علت مسدودسازی و تعلیق اکانت‌های ایرانی فیسبوک از نظر مرکز آمریکایی

علت مسدودسازی و تعلیق اکانت‌های ایرانی فیسبوک از نظر مرکز آمریکایی

دیدبان؛ شبکه‌های اجتماعی متعددی مانند توییتر، اینستاگرام و فیس‌بوک در چند ماه اخیر حساب های کاربران ایرانی را مسدود یا تعلیق کردند که دلیل مسدودسازی این اکانت‌ها از سوی این شبکه‌ها جعلی بودن و رفتارهای هماهنگ نامعتبر ذکر شد.

اما به تازگی گزارشی از سوی ‌‌مرکز تحقیقات جرم‌یابی دیجیتال آمریکا در مورد صفحات ایرانی در فیس‌بوک منتشر شده است که نشان می‌دهد، دلیل مسدودسازی و تعلیق اکانت‌های ایرانی نه آن ادعای مطرح شده از سوی مدیران شبکه‌های اجتماعی؛ بلکه اثرگذاری این اکانت‌هاست.

بنا بر این گزارش، فیس‌بوک 783 منبع اعم از صفحات، گروه و حساب‌های کاربری را که با شبکه‌های ایرانی همکاری داشتند، به علت "نشر هماهنگ اخبار و اطلاعات غیرواقعی" مسدود کرد. این شبکه‌ها کاربران مختلفی را در چندین کشور دنیا هدف قرار داده بودند و مطالب خود را حداقل به 8 زبان مختلف منتشر می‌کردند.

مرکز تحقیقات جرم‌یابی دیجیتال عنوان کرد که شبکه‌ای که توسط فیس‌بوک شناسایی و مسدود شد، یک کمپین اثرگذاری اجتماعی بود. صفحات مرتبط با این شبکه، مخاطبان خود را از طریق نشر پیام‌های تصویری جذب می‌کردند و پیام‌هایی شدیداً در حمایت از ایران منتشر می‌کردند و سعی داشتند تا مخاطبان را از کشورهایی جذب کنند که ایران درصدد اثرگذاری بر آن کشورها بود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»