دیدبان

کالاهای اساسی فاز نخست کانال مالی

کالاهای اساسی فاز نخست کانال مالی

دیدبان؛ کشورهای فرانسه، آلمان و بریتانیا برای تسریع اجرایی شدن کانال مالی در فازنخست پرداخت ها، کالاهای اساسی و پزشکی را شامل کرده اند.

حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در انگلیس با انتشار پیامی در توییتر توضیح داد این اقلام حوزه‌ وسیعی را شامل می‌شوند که عبارتند از: انواع محصولات کشاورزی مانند سویا و‌ذرت،انواع محصولات غذایی، میوه و سبزیجات،سموم کشاورزی، کود و بذرهای گیاهی،غذای دام شامل کنجاله و علوفه، شیر خشک و مواد اولیه،مواد اولیه دارویی، انواع داروهای عمومی و داروهای بیماری‌های خاص، انواع تجهیزات پزشکی و بیمارستانی، دستگاه‌ها و وسایل پیشرفته جراحی و اتاق عمل، تجهیزات پیشرفته پزشکی مانند دستگاه‌های رادیوتراپی و پرتودرمانی برای مقابله با سرطان، انواع واکسن‌های انسانی و دامی.

ایران هر سال حدود 7 تا 8 میلیارد یورو برای این اقلام بودجه تخصیص می‌دهد که انتقال پول آن‌ها و به همین دلیل، خرید آن‌ها با مشکلات بسیار رو به روست.

وزیران امور خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در حاشیه نشست اتحادیه اروپا اعلام کردند، ساز وکار حمایت از تبادلات تجاری اروپا و ایران تحت عنوان INSTEX به ثبت رسمی رسیده است.

در بیانیه سه کشور اروپایی آمده است: اینستکس از تجارت مشروع اروپا با ایران حمایت می‌کند، این تجارت در ابتدا بر بخش‌های بسیار ضروری برای مردم ایران مثل دارو، دستگاه‌های پزشکی و کالاهای کشاورزی- غذایی تمرکز می‌کند. هدف بلندمدت اینستکس این است که به روی عاملان اقتصادی کشورهای ثالث که خواهان تجارت با ایران هستند باز باشد و سه کشور اروپایی به تلاش برای رسیدن به این هدف ادامه می دهند.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن