دیدبان

روایت زاکانی از مافیای پنهان روبروی انقلابی‌ها

روایت زاکانی از مافیای پنهان روبروی انقلابی‌ها

دیدبان؛ علیرضا زاکانی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی، در آیین ملی چهل سالگی انقلاب اسلامی که صبح امروز در دانشگاه تهران برگزار شد، با گرامیداشت چهلمین سالگرد انقلاب گفت: انقلاب گوهر دین، ارزش والای مردم و اهمیت رهبری الهی را ارج نهاد.

وی افزود: باید با همت حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها نظریات کاربردی استخراج شود. قوانین برگرفته از مکتب امام (ره) و حرکت به سمت اهداف عالی نظام که همانا استقلال آزادی عدالت و پیشرفت معنوی و مادی و حمایت از مظلومین در سراسر دنیا محقق شود این مهم وظیفه حوزه‌ها و دانشگاه‌ها است.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: دولت اسلامی باید شکل می‌گرفت و در کنار این مهم، ارزش والای مردم و اراده مردم را انقلاب معلوم کرد. امام فرمود میزان، رای ملت است و رهبری فرمود مشروعیت الهی و مشروعیت دینی. اهمیت مردم در نظر رهبران خود به خوبی دیده می‌شود.

زاکانی ادامه داد: مردم حق انتخاب، مشارکت، مالکیت، نظارت و بازخواست دارند. بسیاری از این مقولات در دموکراسی دنیا نیست و آنها بویی از آن نبردند. باید سَمت شفافیت و اطلاع‌رسانی و سَمتی که امور به مردم سپرده شود، رفت.

وی با بیان اینکه نظام امت و امامت خودش مردم سالاری دینی را بوجود می‌آورد، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه محقق نشد. وظیفه مسئولان فراهم کردن زمینه مردم سالاری است.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس بیان کرد: ابتدای انقلاب می‌دانستیم که چه می‌خواهیم ولی راه رسیدن به آن را نمی‌دانستیم. امروز ظرفیت آن را داریم و کسی از ما نمی‌پذیرد، بایستیم.

زاکانی ادامه داد: سالهاست رهبر انقلاب همه ظرفیت‌های کشور را برای یک تحول به میدان می‌طلبد؛ اینکه از همه خواستند همه بخش‌ها انقلابی باشند، بسیار مهم است. وقتی فرمودند آتش به اختیار قیام کنید، یعنی همه وارد صحنه شویم.

وی با تاکید بر اینکه عناصر انقلابی و غیرانقلابی و عناصر ضدانقلابی در جامعه حرکت می‌کنند، گفت: ضد انقلاب می‌خواهند نظام سرنگون شود. غیرانقلابی‌ها می‌خواهند جمهوری اسلامی بدون محتوا باشد و در تبعیت نظام سلطه راه خود را طی کنند. عناصر انقلابی امروز توجهشان به ظرفیت‌ها و اهداف انقلاب است.

نماینده سابق مجلس تصریح کرد: چرا در سوریه و عراق پیروزیم و آمریکا با هفت تریلیون دلار باید منطقه را ترک کند؟ به این دلیل که منطق انقلاب ما تاثیر خود را گذاشته و جنگ اراده‌ها برپاست. این اراده انقلاب در مسائل خارجی دنبال نمی‌شود. در مقابل ما یک مافیای پنهان است که بعد از دفاع مقدس اثر خاص خود را اعمال می‌کند و سه ضلعی قدرت‌پرستی، ثروت‌پرستی و بیگانه‌پرستی در مقابل ماست. باید به میدان بیاییم و مسیر آینده را هموار کنیم.

علیرضا زاکانی خاطرنشان کرد: رهبری هم فرمودند مردم متوجه باشید ممکن است امسال مقدمه‌ای را فعال کنند و سال آینده فتنه‌ای را برپا کنند. به نظر من این فتنه "رو در رو کردن" مردم با انقلاب است. یک بعد از فتنه، مسائل اقتصادی است و بعد دوم ناکارآمدی و سومین بعد ایجاد نافرمانی مدنی است‌. عناصر غیرانقلابی می‌گویند از درون صندوق رای نمی‌توان به قدرت رسید و باید به کف خیابان رفت.

وی با بیان اینکه اولین وظیفه ما پیشگیری و روشنگری است، تصریح کرد: باید روشنگری شود که اگر امروز مشکل وجود دارد، علت و راه حل آن چیست.چگونه می‌توان آن را حل کرد. راه حل مشکلات، نگاه به داخل است و ما نمی‌خواهیم با اینکار دور خودمان دیوار بکشیم. امروز در گردنه سختی قرار گرفتیم.

 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه