دیدبان

مرکل خواستار اصلاح سازمان تجارت جهانی شد

 مرکل خواستار اصلاح سازمان تجارت جهانی شد

دیدبان؛ به نقل از روزنامه "زوددویچه سایتونگ"، آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سفر به ژاپن درباره یک برخورد ساده لوحانه با برنامه اتمی کره شمالی هشدار داد.
وی در توکیو بدون اینکه از سیاست های رئیس جمهور آمریکا در قبال کره شمالی اسمی ببرد گفت: ما نباید تنها به وعده های داده شده در زمینه خلع سلاح گوش دهیم.
اواخر این ماه یک نشست رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی برگزار می شود. این دو در سال گذشته برای اولین بار با هم دیدار کردند. رهبر کره شمالی در این دیدار بر آمادگی خود برای خلع سلاح هسته ای کامل تاکید کرد اما تا امروز هیچ اقدام مشخصی در این راستا انجام نشده است.

مرکل همچنین در بخش دیگری از سخنانش از کشور چین که همواره اهمیت روزافزونی در جامعه بین المللی دریافت می کند درخواست کرد تا مسئولیت بیشتری را در دنیا بر عهده گیرد. به گفته وی چین باید مسئولیت بیشتری برای نظم صلح آمیز جهانی بر عهده گیرد.
مرکل همچنین تصریح کرد که دولت آلمان مناقشات تجاری بین آمریکا و چین که هر دو از بازیگران بسیار بزرگ در تجارت جهانی هستند را دنبال می کند. یک کاهش مصرف در چین پیامد مناقشات تجاری، در آلمان و ژاپن سریعا احساس می شود چرا که اقتصادها ارتباط بسیار نزدیکی با هم دارند. از این رو ژاپن و آلمان خواستار یک نظم تجاری چند جانبه و اصلاح سازمان تجارت جهانی WTO هستند. این اصلاحات در نشست پیش روی جی 20 به ریاست ژاپن در دستور کار قرار می گیرد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»