دیدبان

باقری: با هزینه کم ایستاده ایم

باقری: با هزینه کم ایستاده ایم

دیدبان؛ سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح صبح امروز (سه شنبه) در سومین همایش نگهداری و تعمیر نیروهای مسلح اظهار داشت: شاید ما به دلیل قرار گرفتن در مرکز انقلاب، خیلی به عظمت انقلاب آگاه نباشیم و دیگران که از بیرون تماشا می کنند عظمت انقلاب را بیشتر متوجه شوند. وقوع انقلاب اسلامی یک معجزه الهی برای کشوری که حداکثر وابستگی به آمریکا را داشت، بود.
وی افزود: ارتش آن زمان باید در جهت استراتژی آمریکا قرار می گرفت و دفاع میهن پایه جایگاه اندکی در رویکردهای آن زمان داشت. آمریکایی ها هرگز تصور وقوع یک انقلاب با رویکرد اسلامی را در کشور ما نمی کردند اما با ایثار شهیدان، علما و ملت انقلاب به پیروزی رسید و تحولات بزرگی را در این چهار دهه رقم زد.
سرلشکر باقری ادامه داد: انقلاب اسلامی به همراه خود استقلال و خودکفایی به ارمغان آورد و به نیروهای مسلح نیز راه و رسم خودکفایی را آموخت.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به اقدامات دشمنان در طول چهل سال گذشته، تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی هرآنچه که در توان داشتند به میدان آوردند و هر توطئه ای را که ممکن بود از کودتا، جنگ، تهدید مستقیم، اقدامات جاسوسی، تروریسم و .... انجام دادند اما ملت ایران بهتر از گذشته راه خود را ادامه داد.
وی گفت: ملت ایران حقارت شکست از روسیه در سال ١٨١٢ و ١٨٢٨ و معاهده های گلستان و ترکمان چای را در خاطر دارد و حقارت در اختیار قرارگرفتن کشور در دست قدرت های بزرگ در جنگ جهانی دوم که با قحطی و گرسنگی همراه بود را به خاطر دارد، به دوره ای رسید که در تمام ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خودش فکر و برنامه ریزی و اجرا می کند.
سرلشکر باقری افزود: اروپای مدعی پس از ماه ها اعلام می کند که ما توانایی ایجاد یک شرکت کم توان را نداریم و در برابر آمریکا برای انجام تعهداتمان به برجام حقیر هستیم. تمامی شاخص ها نشان می دهد که ملت ایران در مقایسه با چهل سال گذشته و دیگران، در ابعاد مختلف قابل مقایسه نیست.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با بیان اینکه در زیرساخت ها و توسعه خوداتکایی پیشرفت های چشمگیری داشته ایم، خاطرنشان کرد: در بخش دفاع که از روز اول پیروزی انقلاب دچار تحریم بوده ایم، وضعیت فعلی ما با گذشته قابل مقایسه نیست که بخشی از این دستاوردها در چندین نمایشگاه به نمایش درآمده است.
وی عنوان کرد: اگر طراحی، تحقیق و تولید نمونه موفق و تکثیر سلاح ها و تجهیزات اقدامی معجزه وار است، سرپا نگه داشتن تجهیزات پیچیده به ارث رسیده از گذشته نیز موضوع مهمی است.
سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح مسئولیت بسیار سنگین و بی بدیلی را در کشور بر عهده دارند چراکه این کشور با حجم زیادی از تهدید، تحریم و فشار سیاسی، اقتصادی و روانی مواجه است، افزود: این کشور نیاز به نیروهای مسلح به روز، مقتدر و بصیر دارد تا بتواند چتر امنیت را برای کشور ایجاد کند. اگر فعالیت اقتصادی، اجتماعی، علمی، سیاسی و فرهنگی در کشور انجام می شود نیازمند امنیت ست.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح تاکید کرد: اگر کسی در کشور ادعا دارد به دلیل نا امنی در کشور قادر به انجام فعالیت نیست، می تواند مطرح کند و ما بعنوان نیروهای مسلح پاسخگو هستیم. در مناطق شمالغرب و جنوب شرق که دشمن فعالیت می کند، بحمدالله فعالیت های اقتصادی انجام می شود. در منطقه ای که نا امن ترین منطقه جهان است، در کشور ما پیشبینی امکان پذیر است و ثبات و امنیت پایداری دارد.
وی با بیان اینکه نیروهای مسلح برای بازدارندگی نیاز به اقدامات اساسی دارند، اظهار داشت: باید توان دفاعی مان را روز به روز افزایش بدهیم و هم در کنار آن آمادگی داشته باشیم.
سرلشکر باقری با تاکید بر اینکه باید نیروهای مسلح کم هزینه ای برای کشور باشیم، تصریح کرد: یک مقایسه سر انگشتی با نیروهای دشمن نشان می دهد که ما نیروهای مسلح پر خرجی برای کشور نیستیم.سالانه بیش از ٧٠٠ میلیارد دلار هزینه نیروهای مسلح آمریکا است که برنامه ریزی و طرح ریزی درستی ندارند. آمریکا و اذانب منطقه ای آن مانند عربستان و امارات سالانه صدها میلیارد دلار برای مقابله با اسلام و انقلاب اسلامی هزینه می کنند در حالی که کل هزینه نیروهای مسلح ما ٧ تا ٨ میلیارد دلار است و با این هزینه کم در برابر صدها میلیارد دلار هزینه دشمنان ایستاده ایم.
رئیس ستادکل نیروهای مسلح عنوان کرد: امروز تقریبا در هیچ یک از اقلام دفاعی وابستگی به خارج نداریم، البته ممکن است به دلیل اینکه برخی تحقیقات ما هنوز به نتیجه نرسیده است برخی اقلام را از خارج تهیه کنیم.
وی با بیان اینکه خودکفایی و خوداتکایی یکی از افتخارات نیروهای مسلح است، گفت: رزمندگان موشکی ما این افتخار را دارند تا موشکی را شلیک کنند که توسط دانشمندان این سرزمین ساخته شده و در آخرین تست ها با طی مسافت ١٣٠٠ کیلومتر با دقت کمتر از ١٠ یا ٥ متر به هدف اصابت می کند.

سرلشکر باقری با تاکید بر بهره گیری از توان عملی و خلاقیت در نیروهای مسلح، تصریح کرد: در مسئله نگهداری و تعمیر هم دستیابی به روش های نوین و دستیابی به راه های کوتاهتر باید مورد توجه قرار گیرد. عملیاتی کردن جنگنده های سوخو ۲۲ و سوخو ۲۵ را در مدت زمان کوتاه را شاهد بودیم که برای مقابله با تروریسم برادران ما در عراق از آنها بهره بردند و امروز جنگنده سوخو۲۲ در خط پرواز و عملیات قرار دارند.
وی با اشاره به بودجه سال آینده کشور، عنوان کرد: باید اعتبار لازم برای تعمیر نگهداری را در بودجه سال آینده پیش بینی کنیم تا در این زمینه دچار مشکل نشویم.

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه