دیدبان

تکیه بر نیروی جوان در جنگ، معادلات را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد

تکیه بر نیروی جوان در جنگ، معادلات را به نفع جمهوری اسلامی تغییر داد

دیدبان؛ سردار سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با حضور در سازمان بسیج اساتید کشور ضمن دیدار با استادان جوان و بسیجی دانشگاهها، درباره “چیستی فتح ‌الفتوح انقلاب و خطر محافظه ‌کاری در نیروهای انقلاب” سخنانی بیان داشت.

سرلشکر جعفری در ابتدای سخنانش ضمن بیان خاطراتی از دوران جنگ تحمیلی، گفت: پس از حمله رژیم بعثی عراق به ایران، مردم ایران همواره کمک‌ کار دولت و ارتش بوده ‌اند و پشتیبانی مردم در مقطع جنگ بسیار مهم و ‌مؤثر بود. البته قشرهای مختلف مردم، به انحاء مختلف مانند کمک مالی، حضور در پشتیبانی جنگ و حضور در خط مقدم جنگ از ارتش و سپاه حمایت می ‌کردند.

فرمانده سپاه پاسداران در پاسخ به این سؤال که چه اقشاری از مردم در جنگ حضور فعال‌ و مؤثرتری داشتند گفت؛ خط شکنی در جنگ برعهده جوانان مؤمن و انقلابی بود.

وی با اشاره به نقش تاریخی حضرت امام در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام راحل (ره) فرموده بودند تکیه بر امکانات و تجهیزات بدون توکل بر خدا مفسده انگیز است و آنچه برای من غرور انگیز است تربیت نیروی جوان، از جان گذشته و مؤمن است که پیروزی ها را در جنگ رقم زده است. رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار بر همین فرمایش امام تأکید فرمودند و فتح الفتوح ما را در تربیت نیروهای جوان، مؤمن و انقلاب است.

سرلشکر جعفری با بیان اینکه عامل اصلی عبور از بحران ها و مشکلات در کشور، نیروی مردمی است که خط شکنی آن برعهده نیروهای جوان است، گفت: در همه عرصه ها نیروهای جوان توانستند با خلاقیت و ابتکار عمل و انرژی سرشار جوانی، بر مشکلات فائق آیند. ازجمله در مسائل امنیتی کشور در زمان جنگ که مشکلاتی به ویژه در مناطق غرب و شمال غرب کشور پدید آمد، جوانان متعهد و انقلابی ما نقش تاریخی ایفا کردند. در قضایای سالهای 78 و 88 و حتی در دی ماه سال گذشته نیز، این حضور پرشور جوانان مؤمن و انقلابی بود که توانست بار دیگر نقشه بدخواهان انقلاب اسلامی را نقش بر آب کند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ادامه با اشاره به توان بالای دفاعی و بازدارنده جمهوری اسلامی گفت: این توان و ظرفیت در کشور وجود دارد. حتی به اعتقاد بنده با اعتقاد و ایمان بیشتری نسبت به اوایل انقلاب هستند. اما سازماندهی و بکارگیری نیروهای جوان در این عرصه بسیار با اهمیت است. اما تا تفکر برگرفته از اسلام ناب در بدنه مدیریت اجرایی کشور حاکم نباشد، اوضاع کشور همین خواهد بود.

وی با اشاره با آمار بالای جمعیت جوان و پرشور در کشور و عدم استفاده از این ظرفیت در بدنه مدیریتی و تصمیم گیری کشور گفت: فرمان آتش به اختیار از سوی رهبری نیز به همین منظور صادر شد تا مدیریت کشور به جوانان منتقل شود. اما با کمال تأسف و در حالی که در هیچ جای دنیا مرسوم نیست، افرادی در عرصه انتخابات حضور می یابند که چارچوب اصلی نظام را هم قبول ندارند.

فرمانده کل سپاه ادامه داد: از این رو بعد از مدتی افرادی بر سر کار می آیند که مدیران ناکارآمد و با سنین بالا را انتخاب کرده و کشور را معطل می کنند. در حالی که بسیاری از مدیران جوان، با انگیزه و مؤمن در کشور هستند که بکار گرفته نمی شوند و این بزرگترین خسارت را به کشور وارد می کند.

سرلشگر جعفری در پاسخ به این پرسش که با وضع موجود چه باید کرد، افزود: بدیهی است که حلّ مشکلات و معضلات اجتماعی کشور به دست نیروهای جوان، مؤمن و انقلابی است. رهبر معظم انقلاب نیز فرمان آتش به اختیار را برای نیروهای جوان و مؤمن صادر فرمودند. از این رو جوانان باید با روحیه بالا و درک وضعیت موجود کشور، به عرصه بیایند و مشکلات را یکی پس از دیگری حلّ کنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه تجربه ثابت کرده است که تهدید نظامی جمهوری اسلامی، همواره نتیجه عکس داده است گفت: دشمن در عرصه فکری وارد شده و نظام مردمی و اسلامی ما را مورد هدف تهدیدات نرم خود قرار داده است. جوانان با انگیزه و دوست دار کشور باید در پاسخ به این تهدیدات نرم، دست به کار شوند و نقش خودشان را پیدا کنند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پایان با اشاره به اینکه در جنگ اقتصادی و فرهنگی دشمن، باید تمرکز ما روی حلّ مشکلات مردم باشد، گفت: همانگونه که استادان بسیجی در نامه نگاری به مسئولان نظام در مسائل مختلف و ارائه راه حلّ به آنها پیش قدم شدند و به فضل الهی مورد توجه مسئولان و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت، سایر اقشار مردم نیز باید به صورت آتش به اختیار وارد این عرصه شوند و با اتحاد و همدلی و استفاده از ظرفیت جوانان مستعد و انقلابی، در حلّ مشکلات کشور سهیم باشند.

لازم به ذکر است در پایان این جلسه تعدادی از اساتید جوان، دغدغه های خود را نسبت به مسائل مهم موجود در دانشگاهها و کشور بیان داشتند که فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به آنها پاسخ گفت.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن