دیدبان

کفن مشکی روایت یک مادر مظلوم است

کفن مشکی روایت یک مادر مظلوم است

دیدبان؛ کیان مهر اظهار داشت : دغدغه ی که باعث شد به سمت کفن مشکی برویم بیان دقیق و بدون تعارف حقیقت هایی بود که امروز به دلیل کم توجهی به آن از ذهن جامعه در حال پاک شدن است .
این فعال فرهنگی افزود : توجه به روایت درست تاریخی و دقیق از تاریخ انقلاب اسلامی و مجاهدت و رشادت های به وقوع پیوسته در آن از مسائلی است که باید فعالان حوزه فیلم و مستند به آن ورود کنند .

وی ضمن تاکید بر حفظ امانتداری در روایت ها ٬فرصت دفاع مقدس را یک فرصت بی بدیل برای بهره گیری و معرفی قهرمانان آن برای جوانان دانست.

کیان مهر تهیه کننده مستند کفن مشکی با اشاره به اهمیت روایت والدین شهدا اظهار داشت : این مستند در مورد شهید یوسف داورپناه است که در سال ۶۰ به طرز فجیعی توسط حزب دموکرات به شهادت رسید که روایت این ماجرا از زبان مادر شهید و دوستان شهید در مستند بیان می شود که انشاالله رونمایی از این پروژه همزمان با همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی ۱۷ بهمن خواهد بود .

وی در ادامه با اشاره به حمایت ویژه اداره کل حفظ و نشر آثار ارزش های دفاع مقدس استان از این کار گفت: این اثر در مدت ۵ ماه و با یک پیش تولید و کار پژوهشی ۳ ماهه و به کارگردانی یاسین احمدی تصویربرداری محمد مستوفی و گریم بهمن ولی پور نقش آفرینی راحله آوانسری و رضا خداداد در شهرها ارومیه سنندج و سقز تهیه شده است.

مرتبط‌ها

راه کاهش ظلم در خانواده افزایش حرمت پدر است

خروجی قرمز حمل سلاح آسان در ایران

خادمیاران رضوی: طلیعه‌ای نو از «آفتاب» فرهنگ شیعی

تحلیلهای رنگین برای عمامه خونین

سبکِ زندگی پرونده‌ساز!

تعداد بالای پرونده در قوه؛ آسیب اجتماعی یا اشکلات ساختاری؟