دیدبان

تذکر به حناچی به خاطر گسترش ون رستوران ها

تذکر به حناچی به خاطر گسترش ون رستوران ها

دیدبان؛ناهید خداکرمی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور خود در جلسه علنی امروز شورای شهر تهران به افزایش تعداد ون‌رستوران‌ها در تهران تذکر داد. 

وی با بیان اینکه اخیراً شهرداری‌های مناطق با هدف زیست شبانه اقداماتی را در شهر انجام داده‌اند، گفت: بیشتر این اقدامات تکراری است و بدون نوآوری است و عمدتاً ون‌رستوران است. 

عضو شورای شهر تهران با تأکید بر این موضوع که اغلب غذاهای ارائه شد ر این ون رستوران‌ها فست‌فود است، گفت:  ساندویچ‌ها از نظر بهداشتی قابل نظارت نیستند.

به گفته خداکرمی، همین ون‌رستوران‌ها باعث سد معبر و آلودگی هوا می‌شود.

وی با تأکید بر این موضوع که مصرف‌کنندگان اغلب قشر برخوردار جامعه هستند، گفت: این مسأله با عمومی بودن فضاهای شهری متضاد است.

عضو شورای شهر تهران گفت: به پیروز حناچی شهردار تهران تذکر می‌دهم تا شهرداران مناطق نسبت به توقف گسترش رستوران و کافه‌ها اقدام کنند. 

خداکرمی ادامه داد: باید در شهر کارهایی مانند نقالی، شاهنامه‌خوانی، حافظ‌خوانی و ... انجام شود و یا بازارهای شبانه‌ای برای دستفروشان ایجاد کنیم.

وی خواستار این شد که مدیریت شهری به سراغ مردم برود و از خلاقیت آنها استفاده کرده و فعالیت‌های عامه‌پسند را جایگزین رستوران‌ ون‌ها کند.

مرتبط‌ها

آغاز اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در مدارس ابتدایی تهران

معرفی ۲۲۵۰۰ بیکار در سال جاری برای مهارت آموزی

توزیع نامناسب بارندگی‌ در کشور

شهرداران راهکارهای عملی برای بهبود اداره شهرها ارائه کنند

گرچه نمرود هیزم آورده‌ست!

عدم اعتقاد مدیران شهری تهران به گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی!