دیدبان

ترامپ وزیر دفاع سابق آمریکا را وادار به کنارگیری کرد

ترامپ وزیر دفاع سابق آمریکا را وادار به کنارگیری کرد

دیدبان؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با روزنامه نیویورک‌تایمز گفته او جیمز متیس، وزیر دفاع سابق این کشور را وادار به استعفا کرده چون او به کاری که انجام می‌داده علاقه نداشته است.

متیس آذرماه سال جاری در اعتراض به تصمیم دونالد ترامپ برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از خاک سوریه از سمتش استعفا کرد. ترامپ که نشان داده حفظ اقتدار و وجهه شخصی را نسبت به هر عامل دیگر در تصمیم‌گیری‌هایش در اولویت قرار می‌دهد در مصاحبه جدید مدعی شده که او عامل کناره‌گیری متیس بوده است.

ترامپ به نیویورک‌تایمز گفت: من از متیس راضی نبودم. به او گفتم به من نامه‌ای بدهد. او آن نامه را به من نداد. من از کاری که او انجام می‌داد راضی نبودم. از کارش راضی نبودم. من راضی نبودم… برایش بیشتر از آن چیزی که در ارتش مرسوم بود حقوق دست و پا کردم. ولی از کاری که انجام می‌داد اصلا رضایت نداشتم و به او گفتم که وقت رفتن است.

متیس در متن نامه استعفایش نوشته بود ترامپ بایستی با ژنرالی کار کند که دیدگاه‌هایش با او همسوتر است. او از نحوه رفتار ترامپ با متحدان آمریکا در ناتو و همچنین با کشورهای رقیب آمریکا نظیر چین و روسیه ابراز نگرانی کرده بود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»