دیدبان

تخریب وسیع آیت الله جنتی در رسانه های ضد انقلاب + عکس

تخریب وسیع آیت الله جنتی در رسانه های ضد انقلاب + عکس
ديدبان: مشرق در ادامه رصد رسانه های ضد انقلاب و بیگانه فارسی زبان، این بار هم به رصد و تحلیل آخرین اخبار این رسانه های می پردازد:

  • تخریب آیت الله جنتی

این احتمال پیش از این وجود داشت که با نزدیک شدن به زمان تایید صلاحیت های انتخابات، تمرکز رسانه های ضد انقلاب بر تخریب شورای نگهبان و چهره شاخص آن یعنی آیت الله جنتی بیش از پیش شود؛ این رسانه ها که دل خوشی از آیت الله جنتی به واسطه عملکرد انقلابی و ایستادگی او بر قانون ندارند، این بار نیز از هر فرصتی برای تخریب چهره آیت الله بهره می برند.


صدای امریکا با ذوق و شوق برخی واکنش ها به سخنان آیت الله جنتی را پوشش داد؛ هرچند که چهره اصلی این واکنش ها
علی مطهری بود، اما این رسانه با انتخاب تیتر « واکنش ها » این امر را گسترده نشان داده است


این تخریب ها بعد از سخنان آیت الله جنتی در نماز جمعه و تبیین شرایط مورد نیاز برای احراز صلاحیت های نامزدها شکل جدید و گسترده تری به خود گرفت. شدیدترین واکنش را علی مطهری نشان داد که با ادبیاتی تقریبا ناشایست به نقد سخنان آیت الله جنتی پرداخت.


جرس هم به گونه ای انتقاد مطهری را مطرح کرده تا نوعی مظلوم نمایی انتخابات سال 88 در حق هاشمی را هم نشان دهد؛ این در حالی بود
که توهین های صورت گرفته علیه احمدی نژاد نیز توسط موسوی و کروبی بسیار فراوان بود


سخنان مطهری کافی بود تا این رسانه ها که به دنبال تخریب چهره آیت الله جنتی بودند، از این فرصت بهره کافی را برده و حجم سنگینی از تخریب را علیه ایشان راه بیندازند.


سخنان علی مطهری مورد استقبال تقریبا تمامی رسانه های بیگانه و ضد انقلاب قرار گرفت؛ نه از آن جهت که علی مطهری گفته بود؛ بلکه به این جهت
که علیه آیت الله جنتی مطرح شده بود؛ رادیو فرانسه هم این سخنان را با شوق فراوان پوشش می دهد


آنان سعی کردند با استفاده از سخنان مطهری این تخریب را کلید زده و پیگیری کنند. نمونه ای از اوج این تخریب ها علیه آیت الله جنتی در سایت کلمه به وفور مشاهده می شود؛ این سایت در یک صفحه خود اخبار متعددی را به تخریب آیت الله جنتی اختصاص داد؛ روانه کردن حجم انبوهی از این خبرها توسط این رسانه آن هم با یک هدف – تخریب آیت الله جنتی – آنان را در رسیدن به اهداف خود یاری می دهد. به نمونه خبرپراکنی های گسترده علیه آیت الله جنتی در سایت کلمه توجه کنید
:


توهین سایت کلمه به آیت الله جنتی؛ همچنین سعی شده به گونه ای این تصویر نشان داده شود که جنتی در حال سوار شدن به خودروی گران قیمتی است!!
و از آن سو هم تیتر « ماکیاولی » که خود گویای حرف های فراوانی است؛ تهمت و توهین به آیت الله جنتی




سایت کلمه توهین به آیت الله جنتی را همچنان در دستور کار قرار داده است؛ چندین هدف از این تیتر و لید برنامه ریزی شده است که بدان ها اشاره می شود


در این تصویر چندین هدف دنبال شده است؛ یک اتهام به آیت الله جنتی و اینکه او خودرویی بسیار گرانقیمت سوار می شود. دوم اینکه ما در انتخابات گذشته مردم را فریب دادیم؛ ما یعنی چه کسی؟ شورای نگهبان یا نظام یا آیت الله جنتی یا خود مطهری؟ وقتی که بلافاصله پس از انتقاد از آیت الله جنتی این سخن گفته می شود این انتقاد – فریب مردم – به آیت الله جنتی و شورای نگهبان منتسب می شود؛ و نسخه پیچیدن علی مطهری برای شورای نگهبان!


کلمه از هر فرصتی برای تخریب آیت الله بهره میبرد. حجم انبوه تیتر و خبر علیه آیت الله جنتی در یک صفحه در خور توجه است

به نظر می رسد در روزهای آینده و با اعلام نامزدهای احراز صلاحیت شده و عدم تایید برخی نامزدهای مورد توجه، حجم تخریب ها علیه شورای نگهبان و شخص آیت الله جنتی افزایش یابد.


  • ادامه حمایت ها از هاشمی رفسنجانی

رسانه های ضد انقلاب همچنان به حمایت های خود از آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات پیش رو ادامه دارد؛ البته این بار با تیترهای خاص حجم وسیع تر برای اثر گذاری بیشتر بر مخاطب.

این رسانه ها که با آمدن هاشمی به عرصه انتخابات، تنها منجی خود را هاشمی معرفی کرده و به حمایت شدید از آیت الله هاشمی پرداخته بودند، همچنان به حمایت وسیع خود از هاشمی ادامه دادند. در برخی از این حمایت های رسانه ای حجم وسیع اخبار مربوطه به گونه ای بود که به شدت خودنمایی میکرد:


سایت روزآنلاین در همان قسمت بالای صفحه اول چندین تیتر را به حمایت از هاشمی اختصاص داد؛ بگذریم از اینکه متن دیگر
خبرهای فوق نیز حمایت از هاشمی و تخریب نامزدهای انقلابی اصولگرا است

البته برخی تیترهای خاص هم خودنمایی می کرد؛ تیتری که رادیو فرانسه برای نامزدی هاشمی در انتخابات برگزیده بود. " هاشمی گزینه مطلوب تر غرب؟" این تیتر خود به خوبی گواه از خوابی است که ضد انقلاب و بیگانه برای ریاست جمهوری هاشمی دیده اند:


تیتر جالب رادیو فرانسه؛ تیتر فوق به خوبی نشان می دهد که غرب چه تصوری از هاشمی دارد


و البته باید به این لیست حامیان هاشمی رفسنجانی ، یک حامی خاص دیگر را نیز افزود؛ اکبر گنجی؛ او که در دوره حاکمیت اصلاحات بر کشور از هر فرصتی برای تخریب ارکان نظام بهره می برد در روزهایی نیز تیر اتهامات خود را به سوی هاشمی نشانه گرفت. اکبر گنجی تندترین اتهامات را علیه هاشمی رفسنجانی در آن روزها مطرح کرد و هاشمی را " عالیجناب سرخپوش " خوانده بود
.

البته امروز گنجی دشمن هاشمی، به حامی هاشمی تبدیل شده و می خواهد قبای سبز بر تن هاشمی بپوشاند؛ قبایی سبز رنگ برای عالیجناب سرخپوش؛ گنجی تلاش کرده است تا هاشمی را در حد موسوی و کروبی مخالف نظام و ادامه دهنده راه آنان معرفی کرده و او را تنها منجی وضع موجود توصیف کند. از این رو هتاک دیروز هاشمی، امروز برای نامزدی هاشمی سر و دست می شکند.


نام گنجی خود نمایی می کند؛ هتاک دیروز هاشمی که او را عالیجناب سرخپوش خوانده بود امروز تلاش می کند
قبای سبز بر تن او بپوشاند


  • تخریب نامزدهای اصولگرا

در رصد گذشته نشان دادیم که یکی دیگر از خطوطی که توسط ضد انقلاب و بیگانه ها پیگیری می شود تخریب نامزدهای گفتمان انقلاب اسلامی و نامزدهای اصولگرا – مخصوصا کسانی که احتمال پیروزی در انتخابات دارند – می باشد. این رسانه ها که پیش تر به تخریب چهره دکتر زاکانی و دکتر جلیلی پرداخته و با نام نامزدهای مخوف از آنان یاد کرده بودند، این بار نیز به تخریب یکی دیگر از نامزدهای اصولگرا یعنی محمد باقر قالیباف پرداختند.


بی.بی.سی در یک برنامه تلویزیونی تلاش کرد تا قالیباف را فردی دو رو که گاهی پست انقلابی می گیرد

نشان دهد و با این وسیله چهره او را تخریب کند


برخی صحبت های به ظاهر متناقض قالیباف این فضا را برای آنان فراهم کرد که به سرعت به تخریب چهره او بپردازند. همچنین برخی صحبت های انقلابی قالیباف باعث شد که او را با الفاظ موهن خطاب کنند. قالیباف که در جلسه ای سعی کرده بود به بیان خاطرات فتنه 78 و 82 بپردازد، و به توصیف عملکرد خود پرداخته بود، باعث شد این رسانه ها از این عملکرد انقلابی او به خشم آمده و او را تخریب کنند:


خودنویس قالیباف را « خشن سابق » خواند تا به گونه ای علیه او عقده گشایی کند و به مخاطبان نیز چرخش قالیباف را القا کند


جمع بندی

انتظار می رود تا اعلام صلاحیت نامزدها از سوی شورای نگهبان اتفاق خاصی در این رسانه ها صورت نگیرد؛ هر چند که ممکن است با داغ شدن بازار شایعات درباره تایید و یا عدم احراز صلاحیت برخی نامزدها حرکاتی صورت بگیرد؛ اما باید منتظر اوج واکنش ها پس از اعلام نهایی شورای نگهبان بود. همچنین احتمالا در روزهای آینده این خط دنبال می شود که هم شورای نگهبان تحت فشار گذاشته شود؛ و هم تخریب نامزدهای اصولگرا فزونی یابد. این که ممکن است با عدم احراز صلاحیت برخی نامزدهای مشهور، مواردی چون تبلیغ انتخابات غیر آزاد و مهندسی شده و همچنین تلاش برای ایجاد آشوب افزایش یابد.


مرتبط‌ها

حضور 3 میلیون افغان در ایران

همسر دلخواه خود را دانلود کنید

دوئل مرگبار دو اراذل محله فلاح برای قدرت نمایی

تصاویر/ شاسی‌ بلند جدید آمریکایی

تصاویر/کاپیتان پرسپولیس باید اخراج می شد

آغاز برخورد با بدپوششی و کشف حجاب در تهران