دیدبان

کوچ برخی بانک های آمریکایی از انگلیس

کوچ برخی  بانک های آمریکایی از انگلیس

دیدبان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، دو ماه مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، برخی از بانک‌های آمریکایی در حال انتقال شعبات مرکزی و کارمندان خود از انگلیس به دیگر نقاط جهان هستند.

یک منبع آگاه گفت: حدود ۴۰۰ نفر از کارمندان بانک آف امریکا از انگلیس به فرانکفورت و پاریس منتقل خواهند شد که از این تعداد حدود ۲۰۰ نفر تا پیش زمان خروج انگلیس از اتحادیه اروپا در ۲۹ مارس امسال منتقل خواهند شد. بانک جی پی مورگان نیز که بزرگ‌ترین بانک آمریکایی به شمار می‌رود، بخش زیادی از نیروهای خود را به شعبه خود در فرانکفورت آلمان منتقل کرده است. یک منبع آگاه در این بانک گفته است به کارکنان شعبات انگلیس اطلاع داده شده است آماده انتقال به دیگر کشورها باشند. بانک گلدمن ساکس نیز دیگر بانک آمریکایی است که به دنبال انتقال مقر خود به پاریس و فرانکفورت است.

بانک سیتی گروپ که در ۲۰ کشور از ۲۸ کشور عضو اتحادیه اروپا شعبه دارد تاکنون ۶۳ نفر از کارشناسان بانکی خود را به دیگر کشورهای اروپایی منتقل کرده است. تا پیش از بریگزیت، لندن قطب مالی و بانکی اروپا بود اما انتظار می‌رود در صورت خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا، این جایگاه متزلزل شود. کارکنان منتقل شده از لندن شامل معامله گران و کارشناسان بازار خبره نیز می‌شود که نبودشان می‌تواند به بانکداری انگلیس لطمه بزند.

جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان گفته است که تظاهرات اخیر در فرانسه مانع انتقال مشاغل این بانک به پاریس نشده است و مساله مهم‌تر از تظاهرات فرانسه برای این بانک این است که انگلیس از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد یا خیر.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»