دیدبان
خارج از دید/9

دیدار نماینده سیاسی انگلستان با کی روش یا جهانی که نمی‌شناسیم

دیدار نماینده سیاسی  انگلستان با کی روش یا جهانی که نمی‌شناسیم

دیدبان؛ در گوشه و کنار رسانه‌های اجتماعی هر هفته نکات جالبی وجود دارد که بازخوانی آنها خالی از لطف نیست....

معمای واعظ

 به صورت کاملا اتفاقی! علی واعظ مدیر پروژه ایران در گروه بین المللی بحران از یکسو میهمان بی بی سی فارسی و از سوی دیگر میهمان تریبون دولتی "گرا" (گروه رسانه ای ایران) بود تا پیامدها و افق های ساز و کار مالی جدید ایران- اروپا موسوم به instex  را تحلیل نماید. در این میان یکی از کاربران هر چند ناقص و هدفدار اما مسامحتا سابقه نسبتا خوبی را از واعظ ارائه داد.

حامی هولوکاست

سایت برانداز ایران وایر که به وسیله یکی از محکومان فتنه 88 ( مازیار بهاری) اداره می شود آشکارا برای موزه هولوکاست مستند می سازد.فعال توییتری تیزهوشانه این رابطه را شکار نمود.

سرطان صهیونیستی

غده سرطانی منطقه حالا  دیگر اهمیتی به سلامت شهروندان دولت جعلیش نیز نمی دهد. 

راز بودجه

پیدا و پنهان بودجه 98 یکی از عناوین مهمی است که همچنان  توجه کاربران را به خود جلب نموده است. 

 زندگی بر مدار یارانه

یارانه نقدی 45 هزار توانی فارغ از تمام حسن و ضعف آن یک واقعیتی را درپی داشت. اینکه بخش قابل توجهی از زندگانی معیشتی به ویژه در مناطق محروم بر مدار آن تنظیم شد. حالا که با کوتاهی و اشتباهات محض دولت ارزش ریال تنزل جدی داشته آسیب های اجتماعی یکی پس از دیگری فعال و فعال تر می شوند.

بازی با روح  و روان مردم

اظهار نظر جنجالی محمود حجتی، وزیر کشاورزی در برنامه نگاه یک که گرانی و ناکارآمدی دولت را با لزوم شکرگزاری مردم توجیه کرد، محسن رفیق دوستی که ملاک فقر، غنا،ساده زیستی و خط امام را چند دهک تکان داد و جشن تولد فرمانده اقتصاد مقاومتی، اسحاق جهانگیری و ... همگی یک پرسش را در ذهن ایجاد می کنند. آیا در آستانه 40 سالگی انقلاب عامدا مردم را تحریک و خاطر آنها را آزرده می کنند؟ با چه هدفی؟

تولد جنجالی

سالروز تولد فیلسوف برجسته آیت الله مصباح یزدی در توییتر حاشیه ساز شد. عده‌ای به شبکه پویا تاختند که چرا کودکان را با رجال سیاسی آشنا می‌سازد و عده ای دیگر فرصت را مناسب دیدند در سوابق انقلابی پدر معنوی جبهه پایداری چون و چرا کنند.

نماد اختلاط یا التقاط

شاید درد ما مشترک باشد. در پاسخ به این پرسش که اهل کجا هستی باید  شهر به شهر نقشه ایران را بپیماییم بلکه اصالتمان مشخص شود. کاربری میرزا کوچک خان را نماد اختلاط ایرانی دانسته است. آیا شیوه مبارزه میرزا نیز اختلاط و التقاطی داشته یا  آنکه برخاسته از سنت مجاهدت های اسلامی بوده؟

ایرانگردی

کیث ولینگز یکی از عناصر دیپلماتیک سفارت انگلستان عکس هایی از سفر خود به خوزستان را منتشر کرد. وی که علی الظاهر با هدف گسترش روابط بازرگانی ماموریت خود را در ایران آغاز نموده نشان داده تفریح و به ویژه موسیقی اهمیت وافری در زندگانی روزانه اش دارد. اما واقعا چرا باید در کوران مسابقات جام ملت‌ها یک وابسته سفارت انگلیس با کارلوس کیروش دیدار کند؟

شوآف انگلیسی

یکی از شاخصه های اصلی سیاست‌ورزی بریتانیا اتکا به تجارب تاریخی و منابع خاندان محور است. بنابراین آلزایمر سیاسی برای آنها که پیشرو استبداد بودند اصلا معنایی ندارد. از قضا ملاک خوبی است. با همان ملاک باید خودشان ارزیابی کرد.

 اقدامات برخی از فعالان ضد جنگ، منتقد آمریکا، برابری خواه، خشونت ستیز و ... متاسفانه باعث حسن ظن مطلق و مورد تایید جبهه انقلابی قرار گرفته و این مساله نسبت به شناخت شخصیت واقعی  آنان سایه افکنده است. جرج گالووی حتی به دعوت نزدیکان احمدی نژاد در کمال تعجب میهمان جشن ایرانیان خارج از کشور بود. حالا شوآف گالووی و جرمی کوربین(دو مقام عالیرتبه انگلیسی) را درباره کودتای آمریکایی در ونزوئلا شاهد هستیم. حافظه تاریخی ما می‌گوید: گالووی با صدام و کوربین با سازمان مجاهدین خلق دیدار و گفت وگو داشته‌اند.

لطائف هفته

سوژه های طنز و کنایی این هفته متنوع بود. ناگفته نماند بسیاری از کاربران باخت تیم ملی در مقابل ژاپن را هدف قرار داده بودند: 

 

مرتبط‌ها

ایستگاه انقلاب 11

زوایای ناآشنای مرد خاکستری دولت

در جستجوی ترکیبی از خیانت و خباثت

آیا جمهوری اسلامی به مفاهیم اصلی وجودی خود پایبند بوده است؟

دولت رمّالان

سرافراز؛ مُهره تخریب سازمان اطلاعات سپاه