دیدبان

نتایج چند نظرسنجی در مورد ترامپ

نتایج چند نظرسنجی در مورد ترامپ

دیدبان؛ بر اساس نظرسنجی واشنگتن پست و شبکه خبری ای. بی. سی، ۶۵ درصد از جمهوری خواهان و مستقل‌های متمایل به جمهوری خواهان هم می‌خواهند دونالد ترامپ یک دوره دیگر برای سمت ریاست جمهوری آمریکا کاندید شود.

به نظر می‌رسد که رأی دهندگان جمهوریخواه به ترامپ اکثراً راضی هستند اما اقلیتی هم از وی نارضایتی دارند.

در همین نظرسنجی مشخص شد که ۵۶ درصد از آمریکایی گفتند اگر ترامپ کاندید حزب جمهوری خواه شود، به طور حتم به او رأی نمی‌دهند.

این نظرسنجی از ۱۰۰۱ بزرگسال شامل ۴۰۵ جمهوری خواه و مستقل‌های متمایل به جمهوری خواهان در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۴ ژانویه سال جاری میلادی انجام شد.

در میان جمهوری خواهان، زنان و رأی دهندگان جوان به شدت علیه ترامپ بودند.

در این نظرسنجی مشخص شد که ۴۱ درصد از زنان و ۲۵ درصد از مردان خواهان کاندید شدن فردی دیگر به جای ترامپ برای انتخابات ۲۰۲۰ بودند.

همچنین ۴۲ درصد از شرکت کنندگان جوان در این نظرسنجی بین ۱۸ تا ۴۹ سال خواهان کاندید شدن فردی دیگر به جای ترامپ برای انتخابات سال آتی میلادی شدند درحالیکه تنها ۲۳ درصد از آنهایی که ۵۰ سال یا بیشتر سن داشتند، امیدوارند که یک کاندیدای دیگر از حزب جمهوری خواه برای این انتخابات خودش را نامزد کند.

این نظرسنجی به صورت کلی نشان داد که تعطیلی بیش از ۳۰ روز دولت آمریکا که اخیراً به پایان رسید، بر میزان محبوبیت ترامپ اثر سویی گذاشته است. تنها ۳۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد ترامپ را تأیید کردند.

در نظرسنجی آسوشیتدپرس و مرکز NORC برای تحقیقات امور مردمی که اخیراً برگزار شد، تنها ۳۴ درصد از شرکت کنندگان عملکرد ترامپ را تأیید کردند درحالیکه در نظرسنجی مشابه دسامبر ۲۰۱۸، این میزان ۴۲ درصد بود.

در نظرسنجی پولیتیکو و Morning Consult که هفته گذشته انجام شد، میزان رضایت از عملکرد رئیس جمهوری ایالات متحده ۴۰ درصد بود.

این نظرسنجی‌ها همگی نشان می‌دهد که مردم ترامپ را بابت این تعطیلی دولت مقصر می‌دانند که با رد درخواستش برای تأمین اعتبار ۵.۷ میلیارد دلاری ساخت دیوار مرزی با مکزیک از سوی کنگره تحت رهبری دموکرات‌ها آغاز شد.

در همین حال، مؤسسه نظرسنجی هیل – هریس ایکس روز سه شنبه در جدیدترین نظرسنجی خود اعلام کرد که با وجود دو سال ریاست جمهوری ترامپ افرادی که هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات ترامپ را در انتخابات ۲۰۱۶ برگزیده بودند، می‌گویند اوضاع از آنچه انتظارش را داشتند در بسیاری از حوزه‌های کلیدی، بدتر شده است. ۷۴ درصد از آنهایی که کلینتون را انتخاب کرده بودند، گفتند که ترامپ بدتر از آنچه که فکرش را می‌کردند، عمل کرده است. رأی دهندگان به کلینتون همچنین به شدت به عدم موافقت با سیاست‌های خارجی ترامپ پرداخته و ۷۱ درصد از آنها گفتند که بسیار بدتر از آنچه که تصورش را می‌کردند، است.

در همین حال، ۴۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفتند که شرایط در حال حاضر بدتر از آن چیزی است که آنها پیش از روی کار آمدن ترامپ پیش بینی می‌کردند. ۳۳ درصد هم گفتند که ترامپ اوضاع اقتصادی را همانطور که پیش بینی می‌کردند، مدیریت کرده و ۱۵ درصد هم گفتند که او فراتر از انتظارشان عمل کرده است.

در همین حال، اختلاف نظر بین رأی دهندگان به ترامپ در ۲۰۱۶ بیشتر به این مساله است که او بهتر از انتظارشان عمل کرده یا بر طبق پیش بینی‌شان فعالیت کرده است.

مساله اقتصاد تنها مسأله‌ای است که در آن، ۶۶ درصد از رأی دهندگان به ترامپ می‌گویند او انتظاراتشان را به خوبی در آن انجام داده است. هم‌چنین قریب به نیمی از افرادی که از ترامپ حمایت می‌کنند یا ۴۷ درصد می‌گویند که انتصاب‌های قضائی ترامپ بهتر از انتظارشان بوده است.

رفتار شخصی ترامپ محدوده‌ای است که پایین‌ترین درصد را بین رأی دهندگانش داشته و ۳۴ درصد گفته‌اند که لحن شخصی و پیام‌های او بدتر از آن چیزی است که انتظارش را داشته‌اند و تنها ۲۴ درصد گفته‌اند که بهتر شده است.

۳۸ درصد هم گفته‌اند که رئیس جمهوری آمریکا بر اساس آنچه که آنها از وی تصور می‌کردند، عمل کرده است.

۱۸ درصد از رأی دهندگان به ترامپ نیز نگران چگونگی عملکرد وی در دولت هستند و گفته‌اند که او بدتر از آنچه که انتظارش را داشتند، بوده است.

سیاست‌های خارجی ترامپ نیز به نظر یکی دیگر از موارد نگران کننده رأی دهندگانش است به طوریکه ۱۵ درصد از آنها گفتند که بدتر از آنچه که پیش بینی کرده بودند، این سیاستگذاری‌ها صورت گرفته است.

در میان افرادی که برای رأی دادن در انتخابات ۲۰۱۶ ثبت نام کردند اما رأی ندادند، عقیده درباره عملکرد ترامپ به شدت دچار اختلاف است به طوریکه گفته‌اند اوضاع یا به شدت همانی است که انتظارش را داشتند یا بدتر شده است. ۴۴ درصد از آنها گفتند که ترامپ بدتر از آن چیزی که فکرش را می‌کردند، عمل کرده است.

تنها ۲۲ درصد از این افرادی که رأی ندادند گفتند که ترامپ در حوزه اقتصاد فراتر از انتظارشان عمل کرده است.

۳۳ درصد هم گفتند که او همانطور که انتظار داشتند، در این حوزه عمل کرده و ۳۰ درصد هم گفتند که بدتر از انتظارشان عمل کرده است.

نظرسنجی هیل – هریس ایکس با ۱۰۰۰ شرکت کننده در بازه زمانی ۲۵ و ۲۶ ژانویه سال جاری میلادی برگزار شد.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»