دیدبان

مادورو به سرنوشت مصدق دچار خواهد شد؟

مادورو به سرنوشت مصدق دچار خواهد شد؟

دیدبان؛ اسکات بنت، افسر پیشین عملیات روانی سازمان سیا در خصوص حوادث ونزوئلا گفت که کودتای فعلی در ونزوئلا که از سوی آمریکا هماهنگ و برنامه‌ریزی‌شده است بیانگر یک ریاکاری فعالانه است.

رئیس جمهور ترامپ برای مردم آمریکا سوگند یاد کرد و گفته بود که به دخالت در انتخابات و همچنین کودتایی از آن نوع که دراوکراین، سوریه و لیبی انجام شده پایان بخشیده که زمانی در دولت باراک اوباما اجرایی می شد و آن را ادامه ندهد. این نوع کارها احتمال دارد تبعات جدی سیاسی برای وی داشته باشد.

اسکات بنت در ادامه سخنانش افزود:«همچنین نباید فراموش کنیم که سوریه تازه‌ترین نمونه از تلاش  آمریکا تحت لوای دولت اوباما برای برانگیختن تغییر نظام با استفاده از موساد، شین‌بت، عربستان سعودی، ام‌آی6 انگلیس، سیای آمریکا است که همگی بر تغییر اجباری نظام رئیس جمهور بشار اسد با استفاده دوباره از این فانتزی‌ها درباره سوءاستفاده از حقوق بشر مبتنی است و همین ماجرا با لفاظی دوباره درباره نقض دموکراسی و حقوق‌بشر در ونزوئلا اعمال شده است. این مسئله همان چیزی است که با سرنگون کردن محمد مصدق در دهه 1950 در خصوص ایران انجام شد. ایالات متحده آنچه را که در ونزوئلا تلاش دارد انجام دهد، پیشتر در ایران انجام داده است. بنابراین، مردم ایران و فرهنگ ایرانی و رسانه‌های ایرانی همچنین روس‌ها و دیگران تجربه منحصربفردی داشته و این دانش و آگاهی خود را باید به ونزوئلا منتقل کنند، تا آن‌ها و ملت ونزوئلا را برای درک این نکته آماده کننده که اقدامات ایالات متحده به نفع ‌آن‌ها نیست و این یک تله سیاسی است».

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»