دیدبان

مورخ صهیونیستی : اسرائیل ۵۰ سال بیشتر دوام نمی‌آورد

مورخ صهیونیستی : اسرائیل ۵۰ سال بیشتر دوام نمی‌آورد

دیدبان؛ شبکه الجزیره در گزارشی آورده است،بنی موریس، مؤرخ سرشناس صهیونیستی در مصاحبه‌ای با روزنامه عبری زبان هاآرتص آینده‌ای تیره و تار برای رژیم صهیونیستی پیش‌بینی کرده است.

موریس عنوان داشت: در حال حاضر اعراب بیشتری در مقایسه با یهودیان بین دریای مدیترانه و اردن زندگی می‌کنند و کل این منطقه ناگزیر به کشوری واحد تبدیل خواهد شد که اکثر جمعیت آن را عرب‌ها تشکیل می‌دهند. اسرائیل همچنان خودش را یک دولت یهودی می‌نامد، حکمرانی ما بر ملتی تحت اشغال و بدون حق و حقوق وضعیتی نیست که بتواند در قرن بیست‌ویک دوام بیاورد و به محض اینکه آنها (فلسطینی‌ها) به حقوق خود دست یابند، دیگر این حکومت یهودی وجود نخواهد داشت.

بنی موریس

این مورخ در ادامه افزود: این سرزمین رو به افول خواهد نهاد و اعراب اکثر جمعیت آن را تشکیل خواهند داد. خشونت بین بخش‌های مختلف این حکومت افزایش خواهد یافت. اعراب خواستار بازگشت آوارگان خواهند شد و یهودیان همچنان یک اقلیت کوچک در میان فلسطینیان عرب باقی خواهند ماند و یهودیانی که قادر به فرار باشند به آمریکا و غرب فرار خواهند کرد.

موریس می‌گوید: فلسطینی‌ها با دید وسیع و بلندمدت به هر مسأله‌ای نگاه می‌کنند و می‌بینند که در حال حاضر پنج، شش یا هفت میلیون یهودی در اینجا زندگی می‌کنند که تحت محاصره صدها میلیون عرب قرار دارند. دلیلی وجود ندارد آن‌ها (فلسطینی‌ها) تسلیم شوند؛ چراکه این حکومت یهودی دوام نخواهد آورد. بدون شک پیروزی با آنهاست و طی ۳۰ تا ۵۰ سال آینده بر ما غلبه خواهند کرد.

اگرچه چنین پیش‌بینی‌هایی در محافل سیاسی به طور جدی مورد توجه قرار نگرفته است اما دیدگاه موریس در اسرائیل از اهمیت قابل توجهی برخوردار است چراکه وی بیشتر عمر خود را صرف مطالعه تاریخ و پرونده درگیری اعراب با اسرائیل کرده است.

پیش‌بینی‌های صهیونیستی درباره نابودی اسرائیل از سوی جریان‌های فکری مختلف این رژیم مطرح می‌شود. برخی از این جریان‌ها معتقدند که اسرائیلی‌ها گناهکارند و پایان تراژدیک خود را با دستان خودشان رقم می‌زنند.

از جمله این پیش‌بینی‌ها، پیش‌بینی "آفراهام بورگ"، رئیس سابق پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست) است. وی طی سال‌های گذشته با کتاب‌ها و نظرات خود که در آنها نسبت به فراهم کردن شرایط و دلایل نابودی اسرائیل هشدار داده بود، جنجالی را در بین افکار عمومی صهیونیست‌ها به پا کرد.

بورگ معتقد است که اسرائیل با کنار گذاشتن دموکراسی و زیر پا گذاشتن ارزش‌های انسانی دلایل فروپاشی خود را فراهم کرده و به نابودی خود سرعت می‌بخشد. وی در سال ۲۰۰۳ و همزمان با انتفاضه سوم ملت فلسطین مقاله‌ای را تحت عنوان "پایان صهیونیسم" در روزنامه گاردین منتشر و در آن درباره پیامدهای خطرناک نحوه رفتار اسرائیل صحبت کرد.

آفراهام بورگ

وی در سال ۲۰۱۷ نیز با تألیف یک کتاب با عنوان "شکست هیتلر" جنجال دیگری را به راه انداخت، چراکه وی در این کتاب حال اسرائیل را به حال آلمان نازی در آستانه شکست تشبیه کرد.

در میان عرب‌ها و مسلمانان نیز چنین پیش‌بینی‌ها و کتاب‌هایی با موضوع نابودی رژیم صهیونیستی کم نیست اما کمتر کسی مانند عبدالوهاب المسیری، از نوابغ، متفکران و پژوهشگران در مصر در زمینه تاریخ صهیونیسم و بررسی اسرائیل تلاش کرده و به این نتیجه رسیده است که اسرائیل در نهایت نابود خواهد شد.

المسیری حدود ۲۵ سال را صرف تألیف دانشنامه "الیهود و الیهودیة و الصهیونیة" کرد و در ماه‌های پایانی زندگی خود در سال ۲۰۰۸ در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز از پیش‌بینی‌های خود درباره "پایان نزدیک" اسرائیل صحبت کرد و گفته که احتمالاً اسرائیل طی ۵۰ سال آینده نابود خواهد شد.

عبدالوهاب المسیری

وی می‌گوید که رژیم صهیونیستی همچنان در حال پسرفت است و مقاومت فلسطین اسرائیل را نابود خواهد کرد و حتی اگر الآن نتواند آن را شکست دهد طی چند دهه این رژیم را "کاندیدای سقوط" قرار می‌دهد، چراکه "تحولات تاریخی اکنون سریع‌تر از قبل جریان دارند".

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»