دیدبان

آغاز بارگیری نفت برای ژاپن

آغاز بارگیری نفت برای ژاپن

دیدبان؛ به نقل از «گلوبال پلوتس»،پالایشگاه ژاپنی «کازمو اویل» بارگیری اولین محموله نفت خام ایران را آغاز کرد.این جدیدترین پالایشگاه ژاپن است که پس از دو ماه از دریافت معافیت از آمریکا واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرد.

بانک‌های اصلی ژاپن پس از دریافت مجوز نهایی راه را برای آغاز واردات نفت ایران توسط پالایشگاه‌های ژاپن در اوایل ماه جاری هموار کردند.

نفتکش  VLCC Jin_Ei بارگیری 850 هزار بشکه نفت خام ایران را آغاز کرد. 200 هزار بشکه نفت سبک و 650 هزار بشکه نفت سنگین ایران از جزیره خارک ایران بارگیری شد.

شرکت کازمو اویل پس از دو پالایشگاه ژاپنی دیگر فوجی و شواشل، خریداران اصلی ژاپنی نفت خام ایران، بارگیری نفت خام را آغاز کرده است. این دو پالایشگاه ژاپن اخیراً دو نفتکش کامل VLCC را با نفت ایران پر کردند. نگرانی پالایشگاه‌های ژاپنی و شرکت‌های کشتیرانی در مورد بیمه کشتی‌ها برای واردات از ایران برطرف شده بود و منتظر بانک و مجوز رسمی پیش از آغاز خرید نفت بودند.

ژاپن از ماه نوامبر هیچ نفتی از ایران وارد نکرده بود. این کشور آخرین بار در جولای 2012 طی آخرین تحریم‌های بین المللی علیه تهران، واردات نفت از ایران را به صفر رسانده بود.

مرتبط‌ها

بیشترین سقوط ارزش سهام وال استریت در یک روز

دولت آمریکا به کشتن شهروندان ایرانی افتخار می‌کند

مقابله با کرونا از منظر حکمرانی (1)

آمریکا برای آزادی مزدور اسرائیلی، دست به تهدید و ارعاب زد

افشای نام‌های جدید از شاهزادگان بازداشت‌شده

استیصال رسانه‌ای ائتلاف در یمن