دیدبان

آمریکا متهم شد!

آمریکا متهم شد!

دیدبان؛ آلفرد دی زایاس، در مصاحبه با The Independent گفت: در سال 2017 در پی سفر به ونزوئلا و با مقامات دولتی، سازمان های غیر دولتی، مخالفان، فعالان سیاسی و نمایندگان تجار دیدار کردم.

او متوجه شد که مردم عادی، به ویژه بخش فقیر جامعه، بخاطر تحریم های آمریکا، به معنای واقعی از نبود غذا و دارو می میرند.
پس از سفر به ونزوئلا، این نماینده ویژه سازمان ملل گزارش خود را به این نهاد بین المللی ارائه داد و پیشنهاد داد درباره این تحریم ها تحقیق به عمل آید که آیا این تحریم ها بر علیه بشریت هستند و آنها را غیر قانونی دانست.
اما با این وجود، این سازمان گزارش وی را نادیده گرفت و اعضای کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل ملاقات با او را رد کردند.
"زایاس" معتقد است که دلیل این امر تمایل سازمان ملل برای انتقاد از مقامات ونزوئلا را نشان می دهد و آمریکا نقش اصلی این رویکرد را ایفاء می کند.
به گفته وی، در سازمان ملل، آمریکا با تهدیدهای اقتصادی، کشورها را برای رای دادن به نفع آمریکا مجاب می کند.
گزارشگر ویژه سابق سازمان ملل متحد گفت: اگر در ونزوئلا منابع طبیعی وجود نداشت، چاوز و مادورو برای هیچ کس اهمیتی نداشت.
وی افزود: آمریکا سرمایه گذاری بزرگی را در ونزوئلا انجام داده، اما پس از ملی سازی، آنها دسترسی به صنعت این کشور را از دست دادند و اکنون در تلاش هستند که همه چیز را بازگردانند.
شایان ذکر است که روز چهارشنبه، 22 ژانویه، خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را به عنوان رئیس جمهور موقت این کشور معرفی کرد و کشورهای آمریکا، کانادا، برزیل و برخی کشورهای دیگر از وی حمایت کردند.
از سوی دیگر، روسیه، کوبا، مکزیک، بلاروس و برخی دیگر از کشورهای دنیا به حمایت از نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری قانونی این کشور پرداختند.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»