دیدبان

واکنش تند وزیر خارجه بحرین به اظهارات سید حسن نصرالله

واکنش تند وزیر خارجه بحرین به اظهارات سید حسن نصرالله

دیدبان؛ مصاحبه تلویزیونی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان همانگونه که سردمداران رژیم صهیونیستی را به هم ریخت، باعث عصبانیت سرکردگان رژیم آل خلیفه در بحرین نیز شده است.

در همین رابطه خالد بن احمد بن محمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین، دبیرکل حزب الله را به زعم واهی خود، تروریست خواند و او را متهم به جنگ طلبی کرد. وی در دو کامنت به اظهارات دبیر کل حزب الله لبنان واکنش نشان داد و نوشت: بیروت در سال 2002 میزبان نشست سران عربی بود که طرح ابتکار عربی برای سازش را تصویب کرد، اما بیروت در سال 2019 شاهد نصرالله تروریست بود که اذعان کرد که تونل‌ها از مدت‌ها پیش حفر شده و وی طرحی برای اشغال الجلیل دارد.

این واکنش تند نشان می‌دهد که اظهارات و معادلات دبیرکل حزب الله لبنان برای مقابله با اشغالگری‌های رژیم صهیونیستی بیش از اینکه سردمداران این رژیم را به وحشت بیندازد، حاکمیت آل خلیفه را که در حال حاضر اقدامات جدی برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دنبال می‌کنند را عصبانی کرده است.

وی در ادامه کامنت خود مدعی شده است: لبنان کشوری است که به دنبال صلح است تا شرایطش بهبود پیدا کند، اما مزدور ایران به دنبال برنامه‌ریزی برای جنگ است تا اوضاعش بهتر شود. لبنان و ایران هزینه این اقدامات را می پردازند.

رژیم آل خلیفه که طی سال های اخیر خود را به تریبون تبلیغاتی و رسانه‌ای رژیم صهیونیستی در میان کشورهای عربی تبدیل کرده، همواره با سخنرانی‌ها و مصاحبه‌های سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان وارد عرصه می‌شود و به انتقاد از وی و توهین ضد وی می‌پردازند، فرقی نمی کند که سخنان نصرالله متوجه رژیم سرکوبگر آل خلیفه باشد یا نه.

حمله شدید وزیر خارجه بحرین به سید حسن نصرالله در حالی صورت می‌گیرد که روابط این کشور با رژیم صهیونیستی دیگر برای کسی در منطقه پوشیده نیست؛ تا جایی که روزنامه یدیعوت آحارانوت در آبان ماه گذشته سفر بعدی نتانیاهو به یک کشور عربی را بحرین اعلام کرده بود.

روزنامه هاآرتص نیز آذرماه گذشته نوشت که رژیم صهیونیستی به دنبال برقراری روابط رسمی با سودان و بحرین است.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»