دیدبان
هم‌زمان با تنش سیاسی

ونزوئلا آماده رزمایش؛ بازدید «مادورو» از پایگاه‌های ارتش

ونزوئلا آماده رزمایش؛ بازدید «مادورو» از پایگاه‌های ارتش

دیدبان؛ در حالی که تحرکات آمریکا و متحدانش علیه دولت قانونی ونزوئلا ادامه دارد، رئیس‌جمهور این کشور آمریکای لاتین در جمع نظامیان ارتش ونزوئلا حاضر شد و از برگزاری مانور نظامی خبر داد.

«نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا دیروز یکشنبه از چند پایگاه نظامی این کشور بازدید کرد و از نزدیک در جریان تدارکات برای برگزاری مانور آتی و بزرگ ارتش ونزوئلا قرار گرفت؛ مانوری که قرار است از دهم تا پانزدهم فوریه (21 تا 25 بهمن) جاری برگزار شود.

به گزارش «راشا تودی»، مادورو در جمع نظامیان ونزوئلا، مانور آتی در این کشور را «جزء مهم‌ترین مانورهای تاریخ» ونزوئلا خواند.

رئیس‌جمهور ونزوئلا در دیداری صمیمی با نظامیان ارتش این کشور درباره تحولات اخیر و مداخلاته خارجی در امور داخلی ونزوئلا هم صحبت کرد.

او گفت که بعد از آنکه «خوآن گوآیدو» خود را رئیس‌جمهور موقت خواند، آمریکا از احتمال مداخله نظامی در ونزوئلا صحبت کرده است و به همین دلیل نیروهای مسلح ونزوئلا باید به منظور دفاع از کشور خود را برای «هرگونه احتمال و سناریویی» آماده کنند.

مادورو خطاب به نظامیان ونزوئلا گفت: «ما در حال آماده شدن برای مهم‌ترین مانورهای نظامی در تاریخ‌مان هستیم».

بنا بر اعلام صفحه توئیتر مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا از چند پایگاه نظامی ارتش در مناطقی از قبیل «فورت پاراماکای» و پایگاه دریایی «آگوستین آرماریو» واقع در شهر «پورتو کابلو» دیدن کرده است.

آمریکا و برخی متحدانش در روزهای اخیر از «خوآن گوآیدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت همه‌جانبه‌ای کرده‌اند و حتی به دولت قانونی ونزوئلا درباره احتمال توسل به گزینه نظامی هشدار داده‌اند.

تصاویر و فیلم‌ها زیر مربوط به حضور مادورو در پایگاه‌های ارتش ونزوئلا است.

 

 

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»