دیدبان

نظر دستگاه قضائی نسبت به رفع فیلترتلگرام تغییر نکرده

نظر دستگاه قضائی نسبت به رفع فیلترتلگرام  تغییر نکرده

دیدبان؛ خبرآنلاین نوشت: «اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مانند بسیاری از پدیده‌های دیگر دارای پیامدهای مثبت و منفی است که با برنامه‌ریزی و بالابردن سطح آگاهی عمومی می‌توان از آثار و دستاوردهای مثبت آن بهره گرفت و پیامدهای منفی را به حداقل رساند.

رهبر معظم انقلاب اخیراً به اهمیت حضور جوانان در فضای مجازی تأکید کردند و افزودند: انقلاب و نظام با خواست و حمایت مردم شکل گرفته و استمرار یافته اما مستکبران با وقاحت تمام مردم را به مقابله با همین نظام فرا می‌خوانند که لازم است مردم در مقابل این تبلیغات ایستادگی و علیه آن حرکت کنند و جوانان با هوشمندی، فضای مجازی را به ابزاری برای زدن تو دهنی به دشمنان تبدیل کنند.

محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات ضمن اعلام آمادگی برای فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم برای حضور جوانان در فضای مجازی گفت: جوانان انقلابی باید به ما بگویند که به چه ابزارها، چارچوب‌ها و ساختارهایی نیاز دارند و این ساختارها را مطالبه کنند.

گزیده گفت‌وگوی خبرآنلاین با محمدجواد آذری جهرمی را در ادامه بخوانید.

- جوانان انقلابی باید به ما بگویند که به چه ابزارها، چارچوب‌ها و ساختارهایی نیاز دارند و این ساختارها را مطالبه کنند.

- (دیدگاه‌های چند تن از ائمه جمعه درباره رفع فیلترینگ تلگرام را) دریافت کردیم و به دلیل آن که این مطلب در فضای عمومی منتشر می‌شود، تصمیم‌گیران هم خودشان دریافت کردند. دستگاه قضا به عنوان سیاست‌گذار این عرصه همچنان بر سر نظر خود باقی است و ما تغییری در عقیده دستگاه قضائی نسبت به این مسئله نمی‌بینیم. آنها معتقدند که هنوز دلایلی که برای این تصمیم گرفته شده، زائل نشده است که بخواهند آن را برگردانند.

- فیلترینگ شعبات زیادی دارد. اپراتورها باید دستورات قضائی را اجرا کنند. شکی در این نیست که قانون را مجلس تصویب کرده است اما در بحث صدور دستور، نمی‌شود که یکی قانون بگذارد و دیگری آن را زیر پا بگذارد و بی‌توجهی کند. قانونی که در کشور داریم برای رعایت کردن است. امروز صاحب حکم همان دیدگاه‌ها را دارد و معتقد است که هنوز دلایلی که برای این تصمیم گرفته شده، زائل نشده و طبیعتاً با این ابعاد جدیدی که بحث مطرح می‌شود، یک بار از باب سیاست‌گذاری، نه تصمیم‌گیری، موضوع در شورای عالی فضای مجازی بررسی شود و دبیرخانه آن را در دستور کار قرار دهد و با توجه به فضای جامعه بازنگری شود. طبیعتاً اگر تصمیمی گرفته شود، ما بر طبق آن عمل می‌کنیم.

- فیلترینگ و رزمایش هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارند.

- همان نظامی که وظیفه دارد خدمات بانکی مهم را به مردم ارائه دهد، باید روی امنیت آن فضا کار بکند. اگر زیرساخت‌ها دچار مشکل شوند، هیچکس توجیه ما را مبنا بر ناتوانی در انجام این کار نمی‌پذیرد.

- این ادبیاتی است که از پایه اشتباه است و یک ناشی‌گری در اطلاع‌رسانی و ایجاد نگرانی است. ما به هیچ وجه نه موافق خواهیم بود و نه اجازه قطع دو ساعته اینترنت کشور را برای بررسی عملکرد یک شرکت می‌دهیم. ما به چنین جمع‌بندی نرسیده‌ایم و هیچ عقل سلیمی هم آن را نمی‌پذیرد.

مرتبط‌ها

آغاز اجرای آزمایشی طرح «بازی و یادگیری» در مدارس ابتدایی تهران

معرفی ۲۲۵۰۰ بیکار در سال جاری برای مهارت آموزی

توزیع نامناسب بارندگی‌ در کشور

شهرداران راهکارهای عملی برای بهبود اداره شهرها ارائه کنند

گرچه نمرود هیزم آورده‌ست!

عدم اعتقاد مدیران شهری تهران به گرامیداشت مناسبت‌های مذهبی و ملی!