دیدبان

آخرین گروه دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا خارج شدند

 آخرین گروه دیپلمات‌های آمریکایی از ونزوئلا خارج شدند

دیدبان؛به نقل از رویترز، نیکولاس مادورو رئیس جمهور ونزوئلا گفت: آخرین گروه از دیپلمات‌های آمریکایی خاک ونزوئلا را ترک کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: از وزارت خارجه ونزوئلا خواسته‌ام تا مذاکراتی را با ایالات متحده برای ایجاد دفتر حافظ منافع دو کشور طی 30 روز آینده آغاز کند.

وزارت خارجه ونزوئلا نیز پیش از این با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این دفتر حافظ منافع به‌زودی تشکیل خواهد شد.

مادورو در سخنانی برای سازمان جوانان ونزوئلا افزود: دیپلمات‌های آمریکایی پیش از این ونزوئلا را ترک کرده‌اند و آخرین گروه آنها نیز امروز خاک کشور را ترک کردند.

مادورو اظهار داشت: نحوه فعالیت دفتر حافظ منافع آمریکا و ونزوئلا دقیقاً شبیه دفتری خواهد بود که اکنون در کوبا فعالیت دارد.

وزارت خارجه ونزوئلا با انتشار بیانیه‌ای افزود: آمریکا و ونزوئلا طی 30 روز مذاکراتی را برای تأسیس دفتر حفظ منافع در پایتخت‌های دو کشور آغاز می‌کنند. در این دفاتر امور مربوط به مهاجرت و سایر امور مربوط به منافع مشترک دو کشور انجام خواهد شد.

اختلافات دیپلماتیک و سیاسی آمریکا و ونزوئلا پس از آن تشدید شده است که ایالات متحده رسماً خوان گوایدو رهبر مخالفان و رئیس مجمع ملی ونزوئلا را به‌عنوان رئیس جمهور موقت این کشور به‌رسمیت شناخته است.

آمریکا، کانادا و بسیاری از کشورهای آمریکایی مدعی هستند که دوره دوم ریاست جمهوری مادورو نامشروع و غیرقانونی است و باید انتخابات آزاد و شفاف برگزار شود.

مرتبط‌ها

احمد دستمالچیان، کاردار پیشین ایران در عربستان

فادی جونی فعال فضای مجازی درباره آمار متبلایان به کرونا

آیا حملات اخیر آمریکا به عراق، غیر عادی و غیرقابل پیش‌بینی بود؟

دلیل اصلی کاهش مشارکت در  انتخابات مشکلات معیشتی بود نه کرونا

کاهش قیمت نفت بیشتر از همه ضرر عربستان و روسیه است نه ایران

توسعه‌طلبی‌های «اِسپارت خلیج فارس»